IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Цените на новите коли са се утроили от 1980 насам

Изследването е направено в Германия: автомобилите са станали 3 пъти по-скъпи за 30 години.

Цените на новите коли са се утроили от 1980 насам
Цената се е покачила средно от 8420 евро на 24 900 евро в настоящата година. Благодарение на премията „за рециклиране“ въведена от държавата през миналата година средната цена е паднала, но за 2010 отново ще има значителен ръст.

Тази година купувачите в Германия отново трябва да се настроят за по-високи цени на автомобилите след отпадането на премията от 2500 евро, която държавата даваше миналата година за покупка на кола и при извеждане от експлоатация на автомобил на възраст над 9 години. За покупката на нов автомобил купувачите плащат средно 24 900 евро, казва автоексперта Фердинанд Дуденхьофер от университета Дуисбург-Есен. Това се равнява на 3200 евро повече средно на кола, спрямо нивото от „премийната“ 2009 година.

През 2008 година средното ценово ниво, на което германците са купували нова кола, е било 24 855 евро. Премията е свалила средната цена с повече от 3000 евро, защото купувачите са се насочили към по-малки и по-евтини автомобили. През тази година автопазарът в страната се нормализира, обяснява автоекспертът. Пазарният дял на малки и най-малки автомобили спада значително от 35% на под 30% през първите месеци на тази година. Вижда се също и значим тренд към автомобили от високия клас на производители като BMW и Daimler.

Така се възстанови десетилетната тенденция към все по-скъпи автомобили, обяснява Дуденхьофер. Купувачите са плащали средно по 8420 евро за нов автомобил през 1980 година, ниво, което към днешна дата е почти три пъти по-високо.
Въпреки по-високата средна цена, оборотите на компаниите падат през първите месеци на годината в Германия, сравнено с премийната 2009. Прогнозата е, че за 2010 в Германия ще бъдат продадени общо 2,8 милиона нови автомобили или с 1 милион по-малко от 2009.
0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Дадох пример нищо конкретно,никой не искам да обиждам,само показвам гледна точка...навремето всички и кадърни и некадърни са вземали еднакво,дори такива които работят,а други които се почесват са били възнаграждавани еднакво,което не е било правилно...
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Пи4, не наричай "по-глупави" хора, които не познаваш! Много ти е вирнат носа, но внимавай, че отвисоко се пада най лошо :) Примери достатъчно в тая държава. Парите не са признак за интелигентност и умствено ниво. Разбирам, че даваш само пример, но по тоя начин обиждаш милиони кадърни хора, които хранят такива като чичо ти и в момента получават заплати , колкото да не умрат от глад!
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Колкото и да вземаме предвид инфлацията, истината е, че с малки изключения цената на всеки следващ модел се вдига повече, отколкото е инфлацията. Това е така, защото автомобилите се оборудват с все повече екстри още от базовото ниво на оборудване. Освен това производителите по тоя начин повишават и печалбите си, още докато не се е усетила конкуренцията и самите купувачи. След това всички знаем какво става -25 % на склад.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Само че сега чичо ти не плаща измислена цена за енергоносители,а плаща пазарната такава,не е имал мобилен телефон,разнообразие в магазините да се изкушава,кабелна,интернет,леля ти не се е кипрела с модни дрешки,а и колкото и да е кадърен чичо ти е вземал тези пари,но сега моя чичо като е по умен /примерно/ от твоя не взема 500 а 5000 и от там идва драмата пич..
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бай Шано ( преди 15 години )
    не цената ме интересува а поддръжката едни накладки за ВАЗ ми струваха 5 лв и си ги сменях сам пък сега за едно убито 206 ми искат 70Е(говоря за сервиз в испания)--и познавам хора дето с жигулката като такси са минали единия милион км--и върви
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    може би да ( преди 15 години )
    ами чичо ми 80-та година си купи шкодилак за 8 хил.при заплата 150-200лв ---съпоставено че днес една шкода е 20 хил. и заплатата му като инспектор е 500-600лв смятай
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    ?! ( преди 15 години )
    Според мен и заплатите преди 30 години са били поне 3 пъти по-малки в Германия.Ако някой намери данни да ги постне, за да да видим колко е безсмислена и тая статия :)
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Струвал 199 долара при заплата от 30 долара на месец :)
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Много сте прави. Все едно модел Форд модел Т като е струвал 199 долара, да смятаме че са скочили 80 пъти автомобилите.Естествено, че трябва да е пречупено през инфлацията и отношението с възнагражденията.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    L. ( преди 15 години )
    Я да турим и инфлацията в сметката и всичко ще си дойде на мястото.