Цената се е покачила средно от 8420 евро на 24 900 евро в настоящата година. Благодарение на премията „за рециклиране“ въведена от държавата през миналата година средната цена е паднала, но за 2010 отново ще има значителен ръст. Тази година купувачите в Германия отново трябва да се настроят за по-високи цени на автомобилите след отпадането на премията от 2500 евро, която държавата даваше миналата година за покупка на кола и при извеждане от експлоатация на автомобил на възраст над 9 години. За покупката на нов автомобил купувачите плащат средно 24 900 евро, казва автоексперта Фердинанд Дуденхьофер от университета Дуисбург-Есен. Това се равнява на 3200 евро повече средно на кола, спрямо нивото от „премийната“ 2009 година.
През 2008 година средното ценово ниво, на което германците са купували нова кола, е било 24 855 евро. Премията е свалила средната цена с повече от 3000 евро, защото купувачите са се насочили към по-малки и по-евтини автомобили. През тази година автопазарът в страната се нормализира, обяснява автоекспертът. Пазарният дял на малки и най-малки автомобили спада значително от 35% на под 30% през първите месеци на тази година. Вижда се също и значим тренд към автомобили от високия клас на производители като BMW и Daimler.
Така се възстанови десетилетната тенденция към все по-скъпи автомобили, обяснява Дуденхьофер. Купувачите са плащали средно по 8420 евро за нов автомобил през 1980 година, ниво, което към днешна дата е почти три пъти по-високо.
Въпреки по-високата средна цена, оборотите на компаниите падат през първите месеци на годината в Германия, сравнено с премийната 2009. Прогнозата е, че за 2010 в Германия ще бъдат продадени общо 2,8 милиона нови автомобили или с 1 милион по-малко от 2009.


0