IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Цените на новите коли са се утроили от 1980 насам

Изследването е направено в Германия: автомобилите са станали 3 пъти по-скъпи за 30 години.

Цените на новите коли са се утроили от 1980 насам
Цената се е покачила средно от 8420 евро на 24 900 евро в настоящата година. Благодарение на премията „за рециклиране“ въведена от държавата през миналата година средната цена е паднала, но за 2010 отново ще има значителен ръст.

Тази година купувачите в Германия отново трябва да се настроят за по-високи цени на автомобилите след отпадането на премията от 2500 евро, която държавата даваше миналата година за покупка на кола и при извеждане от експлоатация на автомобил на възраст над 9 години. За покупката на нов автомобил купувачите плащат средно 24 900 евро, казва автоексперта Фердинанд Дуденхьофер от университета Дуисбург-Есен. Това се равнява на 3200 евро повече средно на кола, спрямо нивото от „премийната“ 2009 година.

През 2008 година средното ценово ниво, на което германците са купували нова кола, е било 24 855 евро. Премията е свалила средната цена с повече от 3000 евро, защото купувачите са се насочили към по-малки и по-евтини автомобили. През тази година автопазарът в страната се нормализира, обяснява автоекспертът. Пазарният дял на малки и най-малки автомобили спада значително от 35% на под 30% през първите месеци на тази година. Вижда се също и значим тренд към автомобили от високия клас на производители като BMW и Daimler.

Така се възстанови десетилетната тенденция към все по-скъпи автомобили, обяснява Дуденхьофер. Купувачите са плащали средно по 8420 евро за нов автомобил през 1980 година, ниво, което към днешна дата е почти три пъти по-високо.
Въпреки по-високата средна цена, оборотите на компаниите падат през първите месеци на годината в Германия, сравнено с премийната 2009. Прогнозата е, че за 2010 в Германия ще бъдат продадени общо 2,8 милиона нови автомобили или с 1 милион по-малко от 2009.
0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Трифорсе ти май си един от малкото,които мислят...няма да те разберат за какво говориш,на народа му се ще само само заплатите да се вдигат,а цените на колите не...
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    И днешните таксита прехвърлят 1 мил. км. ***...явно там където живееш няма нито светофари,нито таксита...
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Това за некачествените нови коли и че не ги правят вече като едно време са градски легенди. Последно като ходих в Германия, такситата бяха Е-класи от предния вече модел, не 30 годишни джогани.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    бай Ханс от Хановер ( преди 15 години )
    Три пъти по-скъпи и шест пъти по-некачествени от тогава.Питайте старите таксиметрови шофьори в Германия,които карат Мерцедеси 30 години.Техният отговор е доста категоричен в полза на ония коли,които навъртаха по 1 милион км. без съществени ремонти.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Ако сметнете инфлацията, ще се разбере колко са поскъпнали реално. Със сигурност не е 3 пъти!
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    4 ( преди 15 години )
    Да точно так трябва да се вземат и в предвид доходите, но те едва ли са бели три пъти по-малки :)
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    А средните заплати как са били през 1980-та година? Най-добре е да се направи съпоставка с доходите и тогава да се правят изводи.