IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Решено: вдигат данъка на по-мощните коли двойно

Един от елементите на т.нар. Данък „лукс“ включва удвояване на данъка МПС за автомобили с мощност над 121 kW.

Решено: вдигат данъка на по-мощните коли двойно
Това означава двойно плащане за собственици на автомобили с мощност над 164 конски сили (1 kW = 1,359 621 73 к. с. ). Все пак първоначалната идея беше с по-високия налог да се обложат автомобили с мощност над 150 коня, така че има малка „отстъпка“.

Новият данък идва тъкмо навреме, за да замести отменения наскоро акциз, който се начисляваше от съпоставима мощност нагоре. Акцизът беше отменен точно преди изборите миналата година под натиска на ЕС и след като българин осъди държавата за неправомерно събиране на данъка.

Със сегашната мярка правителството намери удобна форма, с която да го замести. Струва ни се, че мощността трябваше да е доста по-висока за начисляване на данъка, тъй като съвременните високоефективни двигатели сравнително лесно постигат 160 к.с. В случая говорим за мотори с работен обем 1,4 – 1,6 литра, които с лекота постигат такива показатели.

Вместо да се стимулира покупката на нова кола с модерен двигател, с висока ефективност и ниски вредни емисии се прави точно обратното, не мислите ли?

Вижте всичко за новите мерки на правителството.
0 от 500
  • #41
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    Данък "Лукс" какво общо има с екологията?? С икономиката - да, но и там е мъгляво определението! Някой стоки са с по-висок данък, просто защото се водят луксозни, ок, но защо при автомобилите да става на база к.с.?! Ако имам пикап и ми трябва по-висока мощност, за да си тегля ремаркето, какво трябва да плащам? Лукс, или работа...
  • #40
    4 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    А и тук става въпрос за 160 коня, които са напълно достатъчни дори и за ван! Пример, новият Galaxy със 163 к.с. дизел. Влиза в нормата, нали? Инфо за него в последния АБ. Виж, ако бяка 150 к.с. , работата щеше да е различна.
  • #39
    5 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    И аз искам нов C-MAX със 180 коня, ама кой ли ме пита :) Те затова и карам почти минимума - Каското минимално, данъка малък, ГО-ниска...
  • #38
    7 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    ...Това мисля е сериозна сума и почти никой наемен работник не може да си я позволи. Това са 7-8 средни работни заплати и 20 минимални. От тая гледна точка, тия коли са лукс в BG
  • #37
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Лошото е, че у нас колата наистина е бирник. Плащаш данък, купуваш винетка, плащаш немалък акциз и ДДС на всеки литър гориво, сменяш ходова част на всеки 40-50х. километра и какво ли още не...А насреща нищо- горивата ли са горива, пътищата ли са пътища...и сега да ти сложат данък ЛУКС на семейния ван, който е с умопомрачителните 165 к.с......е няма такава държава!
  • #36
    8 rate up comment 2 rate down comment
    луд фен на Мерцедес ( преди 15 години )
    164 коня лукс в кой век живее министър Дянков мамицатати извратена този данък трябва да се приложи на коли с мощтност от 250 коня нагоре даже можеби от 270
  • #35
    13 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Да, 164 коня не са лукс, но обикновения бачкатор не може да си ги позволи. Най-малкото, защото няма с какво да го храни тоя мотор. А ако това е някой нов турбомотор, същата работа, защото няма да има пари да си купи кола с такъв двигател. Все пак, който има да даде 40-50 бона за нова кола, ще има пари да плати още 200-300 лева отгоре. Едно Мондео със 175 к.с. дизел започва от 53 100. Само каското му в Алианц е 3200 лева, а обслужването ще каже колагата с Мондео. Като цяло заминават над 4000-4500
  • #34
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Милен ( преди 15 години )
    Теоретично 164 кс са малко за да се нарекат лукс за новите коли с ефективни двигатели, но на практика повечето нови автомобили които се купуват са под тази граница. Семейните автомобили, хеч-ове и т.н. само в топ вариантите имат двигатели над 164. 4 цилиндровите дизели, които са най-разпространени, също са под 164. Повечето хора няма да бъдат засегнати и масово купуват автомобили с по-малка мощност защото са и по-икономични.
  • #33
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Благодаря за инфото! Ако данъкът е само на бруторегистър тон, къде е там данък ЛУКС? Чувал съм, че у нас има яхти водоизместимост 50 БРТ, но с мощност над 5000 конски сили!!!
  • #32
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ветроходните и моторните яхти - от 20 до 60 лв. за всеки започнат бруто тон.Това е по закон - всяка община избира в рамките от 20 до 60 лв.