Това означава двойно плащане за собственици на автомобили с мощност над 164 конски сили (1 kW = 1,359 621 73 к. с. ). Все пак първоначалната идея беше с по-високия налог да се обложат автомобили с мощност над 150 коня, така че има малка „отстъпка“. Новият данък идва тъкмо навреме, за да замести отменения наскоро акциз, който се начисляваше от съпоставима мощност нагоре. Акцизът беше отменен точно преди изборите миналата година под натиска на ЕС и след като българин осъди държавата за неправомерно събиране на данъка.
Със сегашната мярка правителството намери удобна форма, с която да го замести. Струва ни се, че мощността трябваше да е доста по-висока за начисляване на данъка, тъй като съвременните високоефективни двигатели сравнително лесно постигат 160 к.с. В случая говорим за мотори с работен обем 1,4 – 1,6 литра, които с лекота постигат такива показатели.
Вместо да се стимулира покупката на нова кола с модерен двигател, с висока ефективност и ниски вредни емисии се прави точно обратното, не мислите ли?
Вижте всичко за новите мерки на правителството.


0