IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Решено: вдигат данъка на по-мощните коли двойно

Един от елементите на т.нар. Данък „лукс“ включва удвояване на данъка МПС за автомобили с мощност над 121 kW.

Решено: вдигат данъка на по-мощните коли двойно
Това означава двойно плащане за собственици на автомобили с мощност над 164 конски сили (1 kW = 1,359 621 73 к. с. ). Все пак първоначалната идея беше с по-високия налог да се обложат автомобили с мощност над 150 коня, така че има малка „отстъпка“.

Новият данък идва тъкмо навреме, за да замести отменения наскоро акциз, който се начисляваше от съпоставима мощност нагоре. Акцизът беше отменен точно преди изборите миналата година под натиска на ЕС и след като българин осъди държавата за неправомерно събиране на данъка.

Със сегашната мярка правителството намери удобна форма, с която да го замести. Струва ни се, че мощността трябваше да е доста по-висока за начисляване на данъка, тъй като съвременните високоефективни двигатели сравнително лесно постигат 160 к.с. В случая говорим за мотори с работен обем 1,4 – 1,6 литра, които с лекота постигат такива показатели.

Вместо да се стимулира покупката на нова кола с модерен двигател, с висока ефективност и ниски вредни емисии се прави точно обратното, не мислите ли?

Вижте всичко за новите мерки на правителството.
0 от 500
  • #91
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Dido ( преди 15 години )
    с коя кола с 90 ЖИВИ коня неможеш да изпреварваш тирове и да не можеш да караш с над 80?Говоря ти за нов автомобил не 20годишен Голф дето има, няма 60 живи коня от 90.За пример,от личен опит-едно ново Берлинго 1.6 HDI/90коня спокойно подържа 150-160км/ч,ускорява достатачно добре при изпреварване,а повярвай ми от Русе до Турската граница срещаш много повече от 15 ТИРа ....
  • #90
    5 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Изядоха европейските пари и сега се чудя, дали някой ще потърси отговорност от фирмите изпълнителки на проектите! Подобно е положението и с автомагистрала "Тракия" преди Стара Загора. Само преди две години бе открит тоя участък, но на следващата година бе целият на вълни! Кой взе тия милиарди? За какво са ни автомагистрали, като те са по-опасни от първокласните ни пътища?
  • #89
    2 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    В габровско пътищата са прекрасни, както и новоасфалтираните участъци под Балкана и преди Пловдив! Тук, в Русе, тарикатите сложиха 5 пласта асфалт есента, но елате да видите, на какво прилича! Прилича на 11 годишна пътна настилка или по-скоро на макдам!
  • #88
    3 rate up comment 1 rate down comment
    bmw fen ( преди 15 години )
    da si kupqt lekarstva s teq pari,mama im mrasna i politici,ni6to umno ne sa izmislili
  • #87
    4 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Сигурно си прав за дупките. Но оня ден прекосих България на ширина и се оказа, че дупките започват и свършват на 30 км от Русе. На юг нямаше такива, въпреки тежката зима! Шипка бе гладка, а под балкана дори повечето бе нов асфалт! Само депреди година две, в Северна България не можеше да се срещне дупка, за разлика от Южна България! След тая тежка зима, която никой не очакваше пак, лъсна истината - Евтиният асфалт от есента не издържа и три месеца студ, лед и сняг!
  • #86
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Станчев ( преди 15 години )
    Нещо интересно - Volvo S80 2.4D - 163 k.c. - 81410 лева с ДДС без екстрите. Ноооо, не е лукс! Skoda Octavia 2.0 TDI CR - 170 k.c. - 47 350 лева с ДДС. Лукс е! ИЗВОД: АКО НЕ СТЕ ДОСТАТЪЧНО БОГАТИ ЗА ДА ВОДИТЕ ЛУКСОЗЕН НАЧИН НА ЖИВОТ - КУПЕТЕ СИ ВОЛВО!
  • #85
    2 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Хубаво го каза. Парите се знаят кой ги взе, но вече минаха над 20 години и повечето народ измря. Сега парите са в наследниците, а нали се сещаш, че е меко казано трудно да се вземат от тях. Когато трябваше да се върне справедливостта, никой и най-малкия си пръст не мръдна. Аз загубих доста честно спечелени пари от дядовците и бабите ми преди 1989. Виждам къде са тия пари, но единственото, което мога да направя е да псувам тия с A8, S-class и BMW 7-*** серия. Нямам нищо против самите автомобили.
  • #84
    3 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Напълно си прав за 163 -те коня. В България са лукс и деветдесетте нови коня, та даже в момента и 75-те мои. Минимумът , който се дава за да се притежава и поддържа кола на лизинг е 500-550 лева на месец със всички разходи. Това е някъде около средната работна заплата за България, което е непосилно за средния българин. Друг е въпросът, че трябва да се направи нещо, за да се стимулират покупките на нови, икономмични и малки автомобили.
  • #83
    3 rate up comment 1 rate down comment
    quattro ( преди 15 години )
    То и сега данъците на кола от 150 коня която е до 5 години са от порядъка на 300 лева
  • #82
    2 rate up comment 5 rate down comment
    quattro ( преди 15 години )
    нЕ МОГА ДА РАЗБЕРА ЗАЩО СЕ ГОРЕЩИТЕ ТАКАТо и преди си го има6е този данък при нос на автомобили наз 163 коня и му викаха акцизСега ще му викат лукс То е същото като да го премести6 от левия в десния крачол все си е така