IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Решено: вдигат данъка на по-мощните коли двойно

Един от елементите на т.нар. Данък „лукс“ включва удвояване на данъка МПС за автомобили с мощност над 121 kW.

Решено: вдигат данъка на по-мощните коли двойно
Това означава двойно плащане за собственици на автомобили с мощност над 164 конски сили (1 kW = 1,359 621 73 к. с. ). Все пак първоначалната идея беше с по-високия налог да се обложат автомобили с мощност над 150 коня, така че има малка „отстъпка“.

Новият данък идва тъкмо навреме, за да замести отменения наскоро акциз, който се начисляваше от съпоставима мощност нагоре. Акцизът беше отменен точно преди изборите миналата година под натиска на ЕС и след като българин осъди държавата за неправомерно събиране на данъка.

Със сегашната мярка правителството намери удобна форма, с която да го замести. Струва ни се, че мощността трябваше да е доста по-висока за начисляване на данъка, тъй като съвременните високоефективни двигатели сравнително лесно постигат 160 к.с. В случая говорим за мотори с работен обем 1,4 – 1,6 литра, които с лекота постигат такива показатели.

Вместо да се стимулира покупката на нова кола с модерен двигател, с висока ефективност и ниски вредни емисии се прави точно обратното, не мислите ли?

Вижте всичко за новите мерки на правителството.
0 от 500
  • #31
    9 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    За кво плащаме въобще пътни данъци, в Сф в момента е като след война някакви трапове, ями ли нз как да ги нарека зеят по асфалта, трошим си колите само. *** е че преди проблема им беше на управляващите че видиш ли в БГ сме били свикнали да не плащаме, в Европа имало винетки и такси по пътищата, нямало пари при нас. От 4 години мисля има винетки въведени при нас и какво стана пътищата пак на същото дередже, ако не и по зле. И 164 коня е много малко. 200 коня трябва да е бариерата поне.
  • #30
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Тук и сега е моментът да възобновим Трабант! 26 коня-минимален данък...А на технологиите и екологията- майната им!:)))
  • #29
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Иво ( преди 15 години )
    те вобще не са мислени,тази мощност беше минималната за акцизите,просто ни извъртяха супер нахално за да си покрият загубите.Все едно върнаха акциза ама с лачена опаковка.Въпреки че колата ми е 193 коня аз данък просто няма да платя,най-вече заради пътищата.Данък лукс пак удари нормалните хора,а баровците вобще не им пука за 500 кинта отгоре.Просто самите баровци го измислиха за да си налапат акциза,че обедняха.
  • #28
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    кола над 150 коня лукс? Не не е лукс а просто безопасно изпреварващ автомобил по нашите едно лентови платна. Ако няко си мисли ,че е лукс това да изпреварваш бързо ,значи това правителство е изкокоригало. 500коня да! Ама 170к.с. не е! 1.4 и 1.6 двигатели не са лукс а са най-малките мотори. Това е поредната простотия на БГ управляващите. Винаги против и в ущърб на народа. Пътен данък ,винетки, сега такса лукс и нито пътищата приличат на пътища, нито лукса е лукс. 1.6 лукс , на баба им хвърчилото.
  • #27
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Опел Инсигния 1.6 е 180к.с. влиза в такса лукс! Добре Бойко, добре Борисов. Това се прави за пари и въобще не е за екологията. новите автомобили са с далеч по-ниски емисии на вредни вещества ,сравнени с 10-20 годишните бракми из българските пътища. Но докато в Европа държавата ти поема 2000евро за нова кола ,тука взема ,вместо да дава. Казват че и ДДС щял да стане 22% ужас. Миналата година след като осъдиха България ,нашите махнаха акциза ,сега ново 20. Бойкоооо обра народа бе.
  • #26
    22 rate up comment 2 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    Именно! Например Пежо 407 се предлага с тoлкова мощен двигател, Авенсис и Версо със 177к.с., Пасат със 170, Туран със 170к.с., Ситроен и т.н. и т.н. А пък и за семейни автомобили като мини-вановете Тойота Версо и ФВ Туран такъв данък... Абе, не'ам думи, копеуе...
  • #25
    6 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    като разбирате от коли, защо не си ги гледате тях... Тези, които не разбират нито от екология, нито от икономика да не правят глупави изказвания. И се загледайте в другите държави дали всички карата коли по 170-180 к.с. Карат, ама друг път... така че това си е лукс !
  • #24
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Колеги, от чисто любопитство, някой знае ли какъв е данъка на една яхта, примерно с два мотора от по 1500 конски сили?
  • #23
    13 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Според мен данъците трябва да са обвързани с емисиите на СО2 и еконормата както е в повечето Европесйки страни. Оттам естествено ще дойде завишението за мощните автомобили, т.к. разхода, респ. емисиите им са високи (с някои изключения).
  • #22
    14 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Ами даже тест драйв съм написал в този сайт бре, колега. Хайде сега посочи къде съм писал, че карам нещо различно.Ами...никъде.Празнодумец.