IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche представи официално своя хибриден суперавтомобил

В навечерието на откриването на автомобилния салон в Женева, в понеделник на закрита презентация от Porsche представиха новия си хибриден суперавтомобил с разположен в средата на шасито двигател.

Porsche представи официално своя хибриден суперавтомобил
Това е Porsche 918 Spyder. Автомобилът е създаден на базата на състезателния спайдер Porsche RS



Хибридната система задвижваща новото Porsche e със системата plug-in (позволяваща акумулаторите да се зареждат направо от електрическата мрежа за общо ползване). Колата е с високооборотния атмосферен двигател V8 с обем 3.4 литра, който има мощност над 500 к.с. На всяка от осите е разположен и електродвигател, като общата им мощност е 218 к.с. Трансмисията е роботизарана PDK със седем степени. Ускорението от място до 100 км/час е за 3.2 сeкунди, а максималната скорост на хибридното Porsche е 320 км/час. 



Според главният специалист участвал в създаването на автомобила и представил го снощи на презентацията, Валтер Рерл, Porsche 918 Spyder е способен да премине през Северната обиколка на пистата Нюрбургринг за под 7 минути и 30 секунди, което е по-бързо от серийния Porsche Carrera GT



Каросерията на хибридния Spyder е изработена от карбон, собственото му тегло е 1490 кг. Когато работи на така наречения икономичен режим, изразходва около 3 литра на 100 км и има вредни емисии СО2 от 74 г/км. Само с електромоторите колата може да измине 25 км. 

Хибридният автомобил има четири режима на движение – „само с електроенергия”, без използването на бензиновия двигател, „хибриден или икономичен режим”, когато електрониката в автомобила сама „решава” кога да включи бензиновия V8 и електродвигателите, режим „Plus”, спортен режим при който голямата част от въртящия момент се изпраща към задните колела, а електродвигателите се използват за управление на вектора на тягата и накрая „състезателен” режим, когато всички двигатели работят с максималната си мощност. 



При последния режим, водачът може да реши да използва натрупаната в акумулаторите енергия за кратковременно увеличение на мощността при ускорение, изпреварване и т.н. Хибридният суперавтомобил на Porsche има каросерия екипирана с редица аеродинамични елементи, сред които активни спойлери, сплитър, дифузьор. 



В интериора на централната конзола е разположен сензорен дисплей с чиято помощ водачът може да управлява всички системи на автомобила. Колата разполага и с най-ново поколение навигационна система, която може да избере подходящия маршрут и да предложи съответен режим на работа на автомобила по него, за да използва максимално ефективно електроенергията натрупана в акумулаторите, може да намери най-близката зарядна станция по пътя и др. 

Освен хибридния 918 Spyder, в Женева Porsche излага и хибриден вариант на новото поколение Cayenne, както и версия на 911 със системата за преобразуване на кинетичната енергия от спирачната система в електрическа (KERS).  
0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 15 години )
    ускорението е следствие на въртящия момент :)
  • #18
    9 rate up comment 1 rate down comment
    MaHuaK ( преди 15 години )
    Идеята за по икономичен автомобил, било то хибрид или изцяло на електричество ми допада (както предполагам и на повечето от вас), но едно не ми е ясно! Защо винаго хибридните автомобили имат нестандартен дизайн и в повечето случай са грозни, както в този случай, може да е Порше ама е грозновато!
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До селския ( преди 15 години )
    Мен колата е от GT модела и спортната и пистовата версия ,няма нищо общо с ферари. Дори не трябва много да разбираш ако си виждал GT модела на Порше. Като не познаваш марките и моделите , недей да се цупиш като те нареждат и да обиждаш хората ,щото очевидно че си писал глупостите ,за да дразниш.
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Моля, Аутомедия да сложе един редактор на сайта за проверка на грешки, че едното момче има проблеми с очите, пък другото изписва думата "мислиш", като "мЕслиш". Аз имам 4,5 по български език, 4 години (2-ри до 5-ти клас) съм учил в Москва и бъркам пълен член и двойно Н, а хора, които живеят в България и се имат за много умни не могат да напиша 2 думи правилно. КЕФ ЛИ ВИ Е ДА СТЕ *** БЕ? И ПОСЛЕ ЗАЩО РАБОТИТЕ ЗА 300 ЛЕВА, НАЛИ!?!?!? Затова няма да се оправим, никога :(
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    gosho ( преди 15 години )
    Ето така се свалят емисиите на марката като цяло, добре че не направиха градска сапунерка като на Астън Мартин.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    предницата е смесица между порше gt и koenigseg но няма нищо общо с ферари *** се прегледай и не пиши глупости по форумите преди да навършиш 18 годинки
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    DRUGS-BUNNY ( преди 15 години )
    Баце, чети по-внимателно и помисли съвсем малко.. Конете - има ги, ускорението - следва от конете, а относно тоя разход.. можеше да се досетиш, че него ше го има в продължение на 25 км.. след тва отново отиваш на ненайси колко :))
  • #12
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    гей е тоя, дето си меслиш, че те е правил....а на въпроса ти- отрежи колата мислено през средата и скрий емблемата...чия предница получаваш?! не е ли ферари?!
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    верно тук само *** ***, къде точно видч прилика с ферари гей такъв
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    kkk ( преди 15 години )