
Хибридната система задвижваща новото Porsche e със системата plug-in (позволяваща акумулаторите да се зареждат направо от електрическата мрежа за общо ползване). Колата е с високооборотния атмосферен двигател V8 с обем 3.4 литра, който има мощност над 500 к.с. На всяка от осите е разположен и електродвигател, като общата им мощност е 218 к.с. Трансмисията е роботизарана PDK със седем степени. Ускорението от място до 100 км/час е за 3.2 сeкунди, а максималната скорост на хибридното Porsche е 320 км/час.
Според главният специалист участвал в създаването на автомобила и представил го снощи на презентацията, Валтер Рерл, Porsche 918 Spyder е способен да премине през Северната обиколка на пистата Нюрбургринг за под 7 минути и 30 секунди, което е по-бързо от серийния Porsche Carrera GT.
Каросерията на хибридния Spyder е изработена от карбон, собственото му тегло е 1490 кг. Когато работи на така наречения икономичен режим, изразходва около 3 литра на 100 км и има вредни емисии СО2 от 74 г/км. Само с електромоторите колата може да измине 25 км.
Хибридният автомобил има четири режима на движение – „само с електроенергия”, без използването на бензиновия двигател, „хибриден или икономичен режим”, когато електрониката в автомобила сама „решава” кога да включи бензиновия V8 и електродвигателите, режим „Plus”, спортен режим при който голямата част от въртящия момент се изпраща към задните колела, а електродвигателите се използват за управление на вектора на тягата и накрая „състезателен” режим, когато всички двигатели работят с максималната си мощност.
При последния режим, водачът може да реши да използва натрупаната в акумулаторите енергия за кратковременно увеличение на мощността при ускорение, изпреварване и т.н. Хибридният суперавтомобил на Porsche има каросерия екипирана с редица аеродинамични елементи, сред които активни спойлери, сплитър, дифузьор.
В интериора на централната конзола е разположен сензорен дисплей с чиято помощ водачът може да управлява всички системи на автомобила. Колата разполага и с най-ново поколение навигационна система, която може да избере подходящия маршрут и да предложи съответен режим на работа на автомобила по него, за да използва максимално ефективно електроенергията натрупана в акумулаторите, може да намери най-близката зарядна станция по пътя и др.
Освен хибридния 918 Spyder, в Женева Porsche излага и хибриден вариант на новото поколение Cayenne, както и версия на 911 със системата за преобразуване на кинетичната енергия от спирачната система в електрическа (KERS).


0