IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Alfa Romeo Giulietta 2010 - истинска алфа или не?

Годината е 2010. Алфа Ромео чества своя сто годишен юбилей.

Alfa Romeo Giulietta 2010 - истинска алфа или не?
На пазара се лансира нов модел на марката в най-масовия клас, в който Алфа Ромео има представител, наследникът на Алфа Ромео 147. Всички фенове очакваха появяването на 169 и завръщането към задното предаване по случай юбилея, но уви вече повече от 12 години няма заместник на 166.



Първите презентации, каталози и рекламни материали на новия модел са факт. Избрано е емблематичното за марката име Giulietta. Рекламите гласят, че това е истинска алфа, каквато е била първата Giulietta „Спортна алтернатива на ежедневната кола”. На сайта на Алфа Ромео сме посрещнати от поздрав „Здрасти аз съм твоето алфа его”. Като истински алфисти (хора болни на тема Алфа Ромео и с бензин в кръвта) сме малко изненадани и попиваме всички рекламни слогани с недоверие. Веднага разбираме , че топ варианта зелена детелина ще е с 1750TBi мотор с 200 конски сили и се лансира като ексклузивен вариант на истинската алфа. Никой не е в състояние да отрече модерния дизайн и всички технически решения, които са в час с времето. Да определено това е Алфа Ромео. Няма възможност за грешка. Но дали просто предната решетка с форма на сърце не ни подвежда и сме готови да отречем прилика с други автомобили и загуба на единтичност. Вероятно света сега е такъв.

Всичко се прави от компютри и марките лежат на стари лаври и ги използват на сто процента с цел маркетинг и продажби. Но алфистът се пита дали това е колата, която може да се пребори с всеки съперник от нейния клас, защото има това, което другите нямат. Качества и душа . Нещата които хранят егото на всеки един алфист и причината за себеувереността при започването на спор с цел сравнение с друга марка автомобил. Алфистът е индивид, който се кълне в името на Алфа Ромео и е горд, че може да се определи и представи като собсвеник не на какво да е, а на Алфа Ромео. Дотук добре.

Но, едно голямо „но’. Това ли e алфата, която заслужава да се появи по време на сто годишнината на Алфа Ромео и да носи името Giulietta. Това ли автомобилът мечта на истинския алфист или алфа вече или отдавна не е нещо екслузивно, а просто една марка под шапката на световното автомобилопроизводство и подчинена единствено на финансовите закони. Като болни алфисти едва ли ще си позволим да кажем нещо против новия модел още повече, че не сме имали досег с него, но ще направим едно сравнение, след което всеки сам ще си направи изводите и оценките ще оставим за всеки поотделно.

За да се твърди, че нещо е ексклузивно и над другите трябва да имаме тези други за да направим пряко сравнение. Точно резултатът от сравнението е това, което прави „нещо” част от другите неща или нещо по различно, ексклузивно. Мислейки как да Ви предадем това, което се опитваме да Ви кажем с настоящата публикация ще пропуснем разговорите за „нещо” и „неща” и ще се върнем назад в славните времена на истински автомобили, времена когато Алфа Ромео е карало алфистите и „нормалните” хора да настръхват и времена оставили такива модели на любимата ни марка, които и до ден днешен всяват респект и почитание в истинския алфист. Giulietta, но не тази от 2010, а истинската....


Годината е 1954. Алфа Ромео се ръководи от бившия инженер на Порше инж. Хрушка и инж. Куарино. Времената са такива, че налагат алфа да произведе модел достъпен за широката публика. По-спортен вариант на ежедневния автомобил. Колко съвпадения с настоящето. Бял свят вижда Алфа Ромео Giulietta. Името идва директно от героинята на Шекспир от трагедията Ромео и Жулиета. Фирменото наименование е модел 750 и 101. Първата Giulietta е под формата на купе. Следват седан и може би най-красивата алфа Giulietta Кабриолет. Произведени са и варианти Giulietta Weekendina и Promiscua под формата на комби, но в ограничени бройки.

Следвоенните времена са тежки и има липсва на средства. Ръководството на Алфа Ромео решава да продаде облигации с цел проектирането и производството на Giulietta. Планът е успешен и Giulietta вижда бял свят на автоизложението в Торино. Дизайнът е изпреварил времето си. Просто е нужна една минута търсене в интернет на автомобили от това време за да може човек да добие представа за това, настина колко ексклузивна е била и е до ден днешен Giulietta, произведена с помощта на Бертоне.

Двигателят е дело на инж. Орацио Сата, изцяло от алуминий. Четирицилиндров с работен обем 1290 куб. см., мощността варира от 52 до 118 конски сили при тегло от 800 до 880 килограма. Всичко това се случва преди повече от половин век. Вариантите са Berlina, Giulietta T.I., Sprint, Sprint Veloce, Sprint Speciale, Sprint Zagato.



Максималната скорост на Sprint Speciale и Sprint Zagato достига над 190 км/ч в нормалните им варианти достъпни за всеки куповач. Споменахме сравнение с други марки по това време, ето го и него. Най-бързият седан произвеждан в Западна Германия е БМВ 502 с мотор V8 с кубатура от 2580 куб. см., мощност от 100 конски и максимална скорост 160 км/ч. Jaguar Mark 1 с кубатура от 2400 куб. см. и мощност 112 конски сили е развивал максимална скорост от 163 км/ч и е бил безумно по-скъп от Giulietta. Сравнението е трудно, защото 502 и Марк 1 са по-големи лимузини, но е най-доброто по-това врене от серийното производство, а и сравнението с подобия на автомобили като БМВ Isetta и 600 е напълно излишно. Не се изисква техническо образование, за да се направят изводи от сравнението.

Производството на Giulietta приключва през 1965. Моделът остава емблематичен за Алфа Ромео и до ден днешен. В България също се срещат представители на този модел. Модел Giulietta Sprint e перфектно реставриран от неговия собственик и можем да сме му благодарни, че имаме възможността да се докоснем на живо до една истинска алфа.



През 1977 излиза модел 116 или Giulietta Nuova на базата на Алфета. Представители на този модел също се срещат в България благодарение на грижливи алфисти и поддържат реномето на истинската алфа и хранят егото на алфиста.

Сравнения. Връщайки се към днешния ден е трудно алфиста да си представи сравнение на Giulietta 2010 с представители на 3-та серия на БМВ или някой от класите на Мерцедес или Ауди. Изоставането е огромно и сравнението е излишно. Да Алфа Ромео не е това, което ни се иска. Искрено се надяваме Giulietta 2010 и хората от Алфа Ромео да ни опровергаят напълно, защото единствения начин за бягане от настоящето и съживяване на спомените за алфиста е връщането към миналото и старите истински алфи.

Материалът ни беше предоставен от Alfisti.bg.
0 от 500
  • #89
    0 rate up comment 0 rate down comment
    alfa 155q4 ( преди 15 години )
    prav si 166 i az mislia kato teb
  • #88
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sisisi ( преди 15 години )
    пичове,аз съм карал много коли ,и не за продан а за работа едно време дядо имаше каруца и не сменяше нищо alfata си е alfa , имаш ли брада трябва да имаш и гребенча повечето карат OPEL защото такава има комшиятя а BMW защото селския гъзар има такава не съм алфист а реалист
  • #87
    0 rate up comment 0 rate down comment
    doc ( преди 15 години )
    bai mitio,karam 6-ta godina toyota corolla i sum smenil 1 gabaritna krushka!a ti za 17meseca eheeei!karaite si sus zdrave kolite i ne si nalagaite tupite mnenija!
  • #86
    3 rate up comment 1 rate down comment
    risto ( преди 15 години )
    ne znaeh 4e tezi koito imat nemski koli 6te revnuvat tolkova na edna alfa :) zna4i golfisti bmw-isti mercedsi opel-isti nz ti kakvo pove4e...4 marki revnuvat na edna alfa od sredna klasa :) .. tova kazva 4e alfata e mn pove4e ot edna nemska kola :)
  • #85
    0 rate up comment 0 rate down comment
    navsqk1de maloumnici ( преди 15 години )
    Четете малко за новата алфа бе Тоз Бай Митъо си личи че малоимник,че хвали 15 годишен раждилник, морално стар и физически също.Прочетете тази статия. В този сайт никога не са обективни. Пък да не говорим за тестовите им с жени и то технически неграмотни в случая http://***.autoplanet1.com/index.php?cat=1&pcat=5&id=9220
  • #84
    0 rate up comment 5 rate down comment
    muxaxa ( преди 15 години )
    Пичове, алфисти, палячовци! Коя по точно алфичка може да надживее едно Е36.Човека като си е купил Е36 се е отказал от абонамент за автосервиз бе.Сумата която Bai_Mitio е дал за ремонт на БМВ-то за 17-те месеца вие смешници с ваще италянски *** давате същата за едва няколко месеца.
  • #83
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Bai_Mitio ( преди 15 години )
    Kakto na tebe sa ti se smeli za alfa sigurno poznati ti e sigurno.I da ti kaja priqteliu izob6to ne se obijdam ot pishlegari kato tebe i ostanalite.Nai malkoto che mojebi tova shte e 1viq i posledniq razgovor s teb i takiva kato teb.Spolaiti
  • #82
    2 rate up comment 0 rate down comment
    737 ( преди 15 години )
    Не харесвал Алфа,а си купил Е36...?!Няма защо да се обиждаш,че те наричат ***.И аз се смях като го прочетох.
  • #81
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Bai_Mitio ( преди 15 години )
    I cheti za sastoqnite na markata za tova kazah che nqma balaci koito da si kupivat alfa prosto zashtoto kakto pishe v statiqta drugite marki v momenta sa kade kade napred
  • #80
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Bai_Mitio ( преди 15 години )
    Ne znam zashto slagash dumi tvoi v moqta usta.Kato gledam neshto si obarkal komentarite cheti na onq deto vika che neshtatnici vashkarai pisheli tuka.Az sam kulturen i ne rogaq takache aide cheti poveche :) nishto lichno no ti si choveka koito e malko neinformiran i govorish na izust.Az govorq s fakti ne sa nekvi tam izmishliotini koito sa v repertuara na vas :) i pak kazvam 4eti po vnimatelno kakvo pisha i dr kakvo pishat