IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 530d VS Mercedes E350 CDI

Сравнителен тест на двете немски возила.

BMW 530d VS Mercedes E350 CDI

За пореден път BMW 5-series и Mercedes E-class се изправят един срещу друг. Този път арената е предоставена от списанието Autocar, което има честа да е сред първите изпитатели на новите версии на елегантните немски возила.

"През изминалите 23 години, всяко поколение на Серия 5, изправено срещу  Е-клас, показваше класа и превъзходство, но този път, като че ли баварците са изправени пред изключително тежка битка", коментира изпитателят Andrew Frankel.

Тестваните автомобили са екипирани с 3.0-литрови дизелови агрегати - едни от най-предпочитаните на пазара.

Екстериор и интериор:

И двата автомобила изглеждат разочароващо, коментира Frankel. Mercedes E-class е странен, а BMW 5-series - скучен и лишен от въображение.

Вътрешността на BMW 530d е осезаемо по-добра от тази на предходното поколение. Подредена е изключително добре, бутоните са интуитивни, а новият IDRIVE е за предпочитане пред конкурентният Command на Mercedes. Това, което липсва е чувството и емоцията, споделя изпитателя.

При Mercedes откриваме изобилие от фини елементи, изработени от дърво и кожа, които са използвани в осезаемо по-малка доза при бавареца.

Този път обаче, BMW 5-series се е доближил максимално до E-class, по отношение на пространството в купето. За първи път в салона на Серия 5 могат да се настанят удобно четирима едри пасажери, отбелязва Frankel.

Управление:

Управлението и на двата автомобила е на очаквано високо ниво. Все пак, клиентите имат различни предпочитания, вероятно за това колите предлагат различно усещане.

Най-важното е, че автомобилите се карат с удоволствие - и бързо и бавно, на магистрала, в града или по планински път с много завои.

Дизеловите двигатели са с равен обем, но този на Mercedes E-class, очевидно не може да се мери с агрегата на BMW, когато говорим за динамика. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 6.9 секунди, ако седите в новата E-class, докато при 5-series, упражнението се изпълнява с 0.6 сек. по-бързо.

Mercedes няма динамиката на конкурента си, но пък е по-тих и по-плавен. Въпреки това Серия 5 е по-лесна за шофиране - предлага по-прецизно управление, по-добро сцепление и по-добър баланс. Е-клас е по-мек, особеното на трасе с последователни остри завои, но вози по-добре.

E350 CDI определено предлага по-висок комфорт на возене, за сметка на твърдата возия на бавареца. Все пак, всичко е въпрос на избор и лично предпочитание. Някои водачи търсят прецизното управление на BMW, други бягат от твърдата возия и залагат на комфортното пътуване с E350 CDI.

Дългите пътувания с 530d обаче ще пощадят джоба ви. Бавареца изисква по 5.2 литра на 100 километра, докато при E350 CDI потреблението на гориво е около 5.8 литра на 100 км.

Равносметка:

BMW 5-series и Mercedes E-class са два коренно различни автомобила. Истината е, че купувачите вероятно ще изберат това, което е по-подходящо за техните желания и нужди.

Все пак Andrew Frankel е длъжен да излъчи победител и според него това е Mercedes E-class.

Всички снимки
0 от 500
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    2020 ( преди 15 години )
    Май сега доста хора гледат какво, ще си купят 2020 год. На километража ще пише 120 000, а те ще са на минимум 300 000 и няма да стават за нищо.
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Ето откъде е взета статията, като дори на Аутокар сайта не е пълна. Целия материал е в списанието (едно от 2-те най-добри английски).http://***.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/247298/ Затова стои леко непълно и необосновано на места.
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    an. ( преди 15 години )
    samo lan4iq 1.9 td ikonomi4na mo6tna i barza.vsi4ki drugi sa imitaciq.
  • #39
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Джиката ( преди 15 години )
    Боли ме патката, която и от двете да ми дадат няма да откажа да ги карам! Единствено ще помоля да са съответното 4-matic или X-drive само това искам като екстра и от двата всичко друго ми е предостатъчно!
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    AZ ( преди 15 години )
    KOi kakvoto iska da govori, kakvito i dvigateli da vkarat, kakvato i dinamika i razhod, vinagi 4i4kovcite s pari4kite koito si kupuvat tezi koli izbirat MErdjo! tova e, tova sa avtomobili za 4i4kovci ne za mladi hora, tezi 4i4ovci iskat kato se vozqt da ne im drusa da im e komfortno i zatova izbirat MERCEDES
  • #37
    0 rate up comment 0 rate down comment
    No ( преди 15 години )
    Я кажи какво корито караш бе, Yesman, и от кога, а и до кога? иначе си забавен, признавам си!
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Yes ( преди 15 години )
    absolutno prav si ! vypros na li4en izbor ;)
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Yes ( преди 15 години )
    ami mogebi ne6to me e grabnalo da sym fen ;) a ti si samo zabluden za razlika ot men !
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    AR ( преди 15 години )
    ХАХАХАХАХА Личи си, че си пълен инвалид на тема коли. БМВ 7 серия имаше същия лост и казаха , че не е рационално, после идраива бил не рационален а сега всички използват решенията на БМВ. Но както се казва копират само от най-добрите.
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Нещо средно ( преди 15 години )
    Истината е, че ф10 е колата, която искаш да караш, а мерото - в която искаш да бъдеш каран.