IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 530d VS Mercedes E350 CDI

Сравнителен тест на двете немски возила.

BMW 530d VS Mercedes E350 CDI

За пореден път BMW 5-series и Mercedes E-class се изправят един срещу друг. Този път арената е предоставена от списанието Autocar, което има честа да е сред първите изпитатели на новите версии на елегантните немски возила.

"През изминалите 23 години, всяко поколение на Серия 5, изправено срещу  Е-клас, показваше класа и превъзходство, но този път, като че ли баварците са изправени пред изключително тежка битка", коментира изпитателят Andrew Frankel.

Тестваните автомобили са екипирани с 3.0-литрови дизелови агрегати - едни от най-предпочитаните на пазара.

Екстериор и интериор:

И двата автомобила изглеждат разочароващо, коментира Frankel. Mercedes E-class е странен, а BMW 5-series - скучен и лишен от въображение.

Вътрешността на BMW 530d е осезаемо по-добра от тази на предходното поколение. Подредена е изключително добре, бутоните са интуитивни, а новият IDRIVE е за предпочитане пред конкурентният Command на Mercedes. Това, което липсва е чувството и емоцията, споделя изпитателя.

При Mercedes откриваме изобилие от фини елементи, изработени от дърво и кожа, които са използвани в осезаемо по-малка доза при бавареца.

Този път обаче, BMW 5-series се е доближил максимално до E-class, по отношение на пространството в купето. За първи път в салона на Серия 5 могат да се настанят удобно четирима едри пасажери, отбелязва Frankel.

Управление:

Управлението и на двата автомобила е на очаквано високо ниво. Все пак, клиентите имат различни предпочитания, вероятно за това колите предлагат различно усещане.

Най-важното е, че автомобилите се карат с удоволствие - и бързо и бавно, на магистрала, в града или по планински път с много завои.

Дизеловите двигатели са с равен обем, но този на Mercedes E-class, очевидно не може да се мери с агрегата на BMW, когато говорим за динамика. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 6.9 секунди, ако седите в новата E-class, докато при 5-series, упражнението се изпълнява с 0.6 сек. по-бързо.

Mercedes няма динамиката на конкурента си, но пък е по-тих и по-плавен. Въпреки това Серия 5 е по-лесна за шофиране - предлага по-прецизно управление, по-добро сцепление и по-добър баланс. Е-клас е по-мек, особеното на трасе с последователни остри завои, но вози по-добре.

E350 CDI определено предлага по-висок комфорт на возене, за сметка на твърдата возия на бавареца. Все пак, всичко е въпрос на избор и лично предпочитание. Някои водачи търсят прецизното управление на BMW, други бягат от твърдата возия и залагат на комфортното пътуване с E350 CDI.

Дългите пътувания с 530d обаче ще пощадят джоба ви. Бавареца изисква по 5.2 литра на 100 километра, докато при E350 CDI потреблението на гориво е около 5.8 литра на 100 км.

Равносметка:

BMW 5-series и Mercedes E-class са два коренно различни автомобила. Истината е, че купувачите вероятно ще изберат това, което е по-подходящо за техните желания и нужди.

Все пак Andrew Frankel е длъжен да излъчи победител и според него това е Mercedes E-class.

Всички снимки
0 от 500
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    .................... ( преди 15 години )
    ne 3700 lv sa malko pove4e sa ti idi da popita6 :)
  • #51
    1 rate up comment 1 rate down comment
    .................... ( преди 15 години )
    zna4i kajete mu na toq Andrew Frankel da se grumne aman ot pristrastiq i ot kvo li ne kak moje v 3 avtomobilni spisaniq da priznaqt 4e BMW-to e po dobro daje i po komfortno pri polojenie 4e ima 3 niva na vozene prosto geq koito gi e testval ne iska da si go priznae tva za mene e anti reklama molq Auto Media da si podbira test pilotite po precizno :)
  • #50
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Ама ти сериозен ли си? Как успя да намесиш в спора на най-добрите, най-големите каруци - американските? Това, че имат 1-2 модела, които вървят, не означава, че масово са хубави. Тук говорим за масов производител с много широка моделна гама и много добро качество. Аз съм за БМВ, но други са за Мерцедес. Всеки с вкуса си. И както написа един колега по-отдолу - не бих отказал едно 4х4 :)
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Не бе, полуидиотче, просто всяка фирма си изкарва новите модели по различно време, ама ти откъде да знаеш?
  • #48
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    BMW pak puskat konkurent na MERCEDES s 1 godina zakysnenie
  • #47
    1 rate up comment 1 rate down comment
    SSS ( преди 15 години )
    Samo BMW
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Yes ( преди 15 години )
    zabravih da si napi6a nika ;)
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    tova edva li zasqga nqkoi no 6tom pita6 BMW i do tuk ! no sega e qso kakvo 6te posledwa 4e e na 100g. i tn. glupawi komentari godinatai zap4va s 20..g. taka 4e mislq sym obektiven motoryt e 'd ' no towa ne ozna4ava 4e sym fanatik kato pove4eto tuk ;) moga da si pozvolq i A4 i A6 no podryjkata e ubistvena za 3.0TDI serviziraneto na motora v serviz AUDI e 3700lv. vijda mi se mnojko za masla remyci i rolki !? koito ne vqrva da otide na mesto i da popita!
  • #44
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Филип ( преди 15 години )
    Пичове, такова сравнение има и на немската страница на Аутобилд. Там BMW-то побеждава E-Class. Всичко зависи от собствените предпочитания и вкус на журналиста според мен. От Аутобилд отбелязват дори, че на задните места на BMW е тясно, тук е обратното!!! Всичко е относително!!! Хайде живи и здрави и ви желая на всички един ден да караме такива коли ;)
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Na 24 godini sam ,ako imam parite bih si kupil BMW,BMW bih si kupuval do 40 godini ,sled tova kato sloja caisite s dioptrite sled 40 bih si vzel MB.Na mladini godini iskam dinamika,kef ot 6ofiraneto ,a tova MB nadali bi mi go preostavil.