Огромен брой от най-продаваните автомобили на компанията се привикват в сервизите за отстраняване на опасния дефект, а продажбите на осем от тях са временно спрени в САЩ. Това безспорно ще доведе до огромни загуби за японците, при това във време, когато ситуацията на пазара на нови автомобили е изключително сложна.
Ситуацията обаче е трудна за всички автомобилни компании и някои от най-големите решиха да се възползват от временното безсилие на Toyota.
Атака предприеха GM и Ford, които вече предоставят различни стимули на настоящи клиенти на Toyota - до $1000 за прекратяване на лизинговия договор с Toyota (Lexus / Scion) и 0% лихва за първите 60 месеца от лизинга на нов автомобил с логото на предлаганите от GM и Ford возила.GM определят своя ход като помощ: "Голяма част от потърпевшите клиенти са бивши наши клиенти. Сега те имат нужда от помощ и ще им я предоставим", заяви Steve Hill главен мениджър в GM.
От Ford добавиха, че ще увеличат парите за реклама на новата услуга, за да могат повече хора да се възползват от нея.
Към хитрия ход на американците се присъединиха и Hyundai, които също предоставят до $1000 на клиенти на Toyota, които преминат на автомобил Sonata или Elantra. Офертата на Hyundai важи само седмица, за разлика от тази на GM и Ford, която изтича в края на февруари.
Друг голям играч на американския пазар - Honda, заяви, че няма да "отвлича клиенти от сънародниците си, нито да реагира хищнически към Toyota и нейните клиенти" и засега остава настрани от новата автовойна.
Въпреки феърплей изявлението на Honda, един от големите й дилъри в САЩ се обзаведе с интересна табела, която гласи: "нашите газ педали не заяждат" (на снимката).


0