IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Honda CR-Z

Хибрид между Mini, VW Scirocco и Lotus Elise.

Honda CR-Z
Компактният хибрид на Honda ще види бял свят още през лятото на тази година, но като че ли достойнствата му по-скоро разочароват феновете на марката. Хибридът за който се твърди, че е спортно ориентиран, разполага с хибридна система, съчетаваща бензинов двигател i-VTEC с обем 1.5 литра и електрически мотор, чиято обща сила се равнява на 122 к.с. и 173 Нм.

За момента са известни само динамичните показатели на концептуалната версия на CR-Z, но вероятно и продуктовия вариант ще предлага сходни цифри. Ускорението от 0 до 100 км/ч е в рамките на 9.7 секунди, а средното потребление на гориво - 6.4 литра на 100 км.

Цифри, достойни по-скоро за семейна кола, отколкото на спортно купе... Все пак хибридът предлага ръчна трансмисия с шест предавки, която като че ли остава единствената утеха за тези, които очакваха достоен заместник на CRX.

Да, общото мнение е че CR-Z не е това, което чакат феновете. Японците обаче побързаха да ги успокоят, като заявиха твърдо, че при проектирането и конструирането на колата са водени от едно единствено мото - fun-to-drive (забавен за шофиране). Направено и мащабно проучване сред потенциалните купувачи на модела и според японците CR-Z е точно това, което ще задоволи напълно нуждите им.

И така, според последната информация, хибридът предлага чудесно пътно поведение, прецизно управление и добра динамика, подплатени със спортен вид, футуристичен салон и нисък разход на гориво. За да успеят да съчетаят всичко това, японците са тествали много автомобили, сред които Mini, VW Scirocco и дори Lotus Elise.

Инженерите на Honda са успели да извлекат най-доброто от тези коли и да го инжектират на своя CR-Z. Дългогодишният опит на Honda при направата на спортни коли ни кара да им вярваме и вече нямаме търпение да изпробваме първият fun-to-drive хибрид.

Всъщност колите с обозначение CRX се славят именно с прецизно пътно поведение, спортна форма и добра динамика - все неща които ни обещава и CR-Z. Припомняме ви, че досегашните поколения на CRX разполагат с мощност около 125 к.с. Изключение прави единствено редкия модел с 1.6 литров VTEC двигател.
0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    reventon ( преди 15 години )
    mislq,4e 6te e prekrasna,i dano da sum prav
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Bebo ( преди 15 години )
    Fenomenalen *** VW sciroco TDI ima po nisuk razhod ot tova, mnogo po dobra dinamika 2sec po burz do 100 i miliardi puti po krasiv da ne govorim za interior tova tuka e kopie na sedmorkata na Blacke kosmi4eski korab ot 81 godina :D ebati izlagaciata.... taq kola ako ne struva 5000lv izobshto nqma zakvo da q puskat pulen ka6on
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Asen ( преди 15 години )
    nai jalkiq *** praven ot Honda, prili4a na himi4eska toaletna i e s podobni ka4estva, kakto bqha pisali v prednata statia za tova nedorazumenie BMW 335d s 260hp 0-100 6.5sec ima razhoda na taq pomia bezmerna !
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    класика ( преди 15 години )
    Honda използва провеждащото се в момента изложение в Детройт, за да представи дългоочаквания си спортен хибрид CR-Z, чийто продажби ще стартират още това лято. Автомобилът не се различава коренно от последната негова концепция, която видяхме на автосалона в Токио през ноември. CR-Z използва хибридна задвижваща система, с комбинирана мощност от 122к.с. и максимален въртящ момент 173Нм. Тя се състои от бензинов 1.5 i-VTEC двигател и 10-киловатов електромотор, като хибридният модул IMA (Integrated Motor Assist) е собствена разработка на Honda.Функцията на електрическия агрегат е да подпомага бензиновия при бързо ускорение и необходимост от повече мощ. Двуместното купе може да се движи в режими Sport, Normal и Econ, които се превключват от водача.Стандартната скоростна кутия на Honda CR-Z е шестстепенна механична, но като опция ще се предлага и CVT трансмисия, при която предавките се сменят от лостове на волана.От Honda все още не разкриват какви са динамичните показатели и разходът на гориво на CR-Z. Автомобилът разполага с автоматична start/stop система, а за безопасността на водача и пътниците се грижат множество системи за сигурност, сред които за антиблокиране на спирачките, електронно разпределение на спирачното усилие и електронна стабилизация.По време на официалното представяне в Детройт, от Honda разкриха, че цената на CR-Z в САЩ ще е в диапазона 20 000 - 23 000 щатски долара, колкото е и тази на другия хибриден модел на компанията, Insight.В стандартното оборудване на Honda CR-Z са включени аудио система с шест тонколони, климатик, круиз контрол и централно заключване. Автомобилът ще има и по-луксозна модификация, EX, която ще може да се похвали с по-мощна аудио система, кожен волан, сателитна навигация и други екстри.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Това е от днес моята кола-мечта, само да не беше хибрид и само да имах пари за нея нямаше и да гледам други марки..
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    DRUGS-BUNNY ( преди 15 години )
    Абе нека е лош.. те Японците все лоши коли правят, особено HONDA :) И да ли са толкова глупави, че да направят табло или изобщо каквото и да било, така.. че ДА ПРЕЧИ на този, който го използва ? Да ли ние тука от тоя сайт сме по-големи умници от Японските конструктори и изобретатели ..?! ;)
  • #2
    0 rate up comment 1 rate down comment
    IT. ( преди 15 години )
    Izglejda futuristichno no neznam zashto niakak ne mi haresva siakash ima neshto nedoizpipano :) tehnologichno moje i da e mnogo dobra,no za sajelenie pone moeto mnenie e che i lipsva harmoniata i finesa v formite i :)i tova shte popreci na inache dobrata ideia da se pusne na pazara neshto nestandartno :)
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Готино табло, но не мисля, че някой може да кара дълго време (вечер) без да го заболят очи, глава или нещо друго. Иначе браво готина кола