IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Подробно за Peugeot RCZ

Няма съмнение, че това е един рискован ход на Peugeot. Малко спортно купе от производител на масови (в смисъл не луксозни) модели?

Подробно за Peugeot RCZ
Но това си е стара амбиция на френските производители. За първи път RCZ беше показан като концепция във Франкфурт през 2007 година. Също там, но през миналата година беше показана и серийната версия.

Тя обаче беше заключена и нито посетителите, нито дори специализираните журналисти можеха да проучат по-добре колата. Сега обаче, на автомобилния салон във Виена, беше даден пълен достъп до колата на всички. Наред с това бяха предоставени и пълни технически данни за Peugeot RCZ.

Може и да изглежда малко чудно, че именно във време на криза Peugeot пуска един доста специфичен автомобил, насочен към относително малка група купувачи, без съмнение стилен, но в същото време и непрактичен. Това обаче не е неочаквано, като се има предвид решението на фирмата да засили спортния елемент в новите си модели.

Освен това, когато се говори за практичност или не, добре е да се знае, че този автомобил използва доста от техниката на 308. Peugeot RCZ влиза в сегмент в който ще има един единствен пряк конкурент - Audi TT Coupé. Маже да се приеме, че близки до тях са и Mercedes-Benz CLC, BMW Серия -1 или дори Volkswagen Scirocco. Все пак новото Пежо (дори на външен вид) е най-близо до Audi TT, затова е интересно да сравним размерите на двата автомобила.
Като изключим дължината и съответно разстоянието между осите, двата автомобила имат доста близки размери. Подобна е ситуацията и при двигателите. При RCZ ще може да се избира между 1,6 THP с мощност 115 kW, 1,6 THP с мощност147 kW и 2.0 HDi с мощност 120 kW. Audi използва само бензинови двигатели с по-големи обеми, но близка мощност до тази на RCZ.

При модела на Peugeot обаче, липсва версия с 6 цилиндъра и предаване на движението към четирите колела. Трансмисията при френския автомобил е винаги механична с шест степени, като само при по-слабия 1.6 THP на RCZ ще може да се избере и Tiptronic.

От Peugeot са наясно, че ако нещо продава купето, това ще бъде външния му вид. Кабината е изтеглена максимално напред, профилът е капковиден, покривът свършва необичайно още пред задните колела. Необичайни са и долната граница на прозорците, равната задница с много кратък превес и в същото време изтеглени калници.

Багажникът е тесен, но дълъг. Peugeot не си е дал много труд със създаването на нов интериор за RCZ. Просто е подобрил този от 308.

Впечатлява анатомичния волан. Лостът за скоростите е разположен доста високо. Лека промяна има и в графиката на приборите. Видимостта на водача е доста добра във всички посоки.

Макар колата да предлага и задни седалки, те са по-скоро за използване в крайна нужда или за малки деца и багаж.  Peugeot RCZ  ще се продава в Европа от тази пролет.





0 от 500
  • #15
    32 rate up comment 2 rate down comment
    Субарувич ( преди 15 години )
    Силует на ТТ със изсипани отгоре няколкостотин килограма кич. Разбирам че нарочно са удължили малко задницата правейки я още по-грозна за да не мяза толкоз на ТТ а и да се подготвят за СС версия, но май че не са се справили много добре :)))И една добра дума - много качествен и пипнат интериор.
  • #14
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    Спортност? За каква спортност си говорим - автомобил с предно предаване и 150 коня минава за спортен? Щом е така моя Сивик със 170 трябва да е болид :D :D :D
  • #13
    31 rate up comment 0 rate down comment
    svilen ( преди 15 години )
    ОСВЕН ТОВА ПЪЛЕН ДОСТЪП ДО АВТОМОБИЛА ИМАШЕ И ВЪВ FRANKFURT МИНАЛАТА ГОДИНА - ИМАМ СНИМКИ ЗА ДОКАЗАТЕЛСТВО
  • #12
    32 rate up comment 0 rate down comment
    svilen ( преди 15 години )
    TT има дизел 2.0TDI 170hp 6MT
  • #11
    34 rate up comment 0 rate down comment
    цецо ( преди 15 години )
    доста приличен автомобил ако можех бих си го купил
  • #10
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    какво ТТ бе-приличало,то излиза,че всички комбита в задната си част са крадени едно от друго.Я вижте къде свършва покрива на пежо и къде на ауди
  • #9
    32 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    PEJO PREDLAGALI PO-MASOVI MODELI,V SMISUL 4E NE BILI MN LUKSOZNI,DA VI KAJA ZA POVE4ETO HORA V BG,EDNO 407 ILI 607 SI E DOSTA LUKSOZNO,ZA DA SI GO KUPQ TRQBVA DA RABOTQ 50 GODINI BEZ DA HAR4A NI6TO :) ZA TEZI KOITO KARAT BMW ,AUDI I MERCEDES,SIG E KOFTI MARKA :)
  • #8
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Saxon ( преди 15 години )
    Като махнем предницата ,която е чисто 207 ,останалото е едно към едно с ТТ. И това го казвагт в цял свят. Ако не си виждал ТТ недей да пишеш. Дори духалките са 1:1 от ТТ изкопирани. Иначе по цял свят всички са единодушни ,че Пежо яко са имитирали Ауди ТТ :http://***.ausmotive.com/2009/08/18/peugeot-rcz-its-like-an-audi-tt-but-french.htmlЕто ти още: http://***.autoincar.com/peugeot-rcz-its-peugeot-tt/
  • #7
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Vancool ( преди 15 години )
    Има минимална прилика с ТТ, изразява се в: имат по 4 колела и двете, по 2 врати, и хайде леко наподобяващ заоблен покрив! Ама голфаджиски изказвания от рода на "1:1 с ТТ" са смешни....
  • #6
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Жорко ( преди 15 години )
    Аутомедия, моля, оправете малко сравнителните таблички в тази статия! Могат и да са по-естетични!