Журито е избрало победители в отделните категории на базата на няколко критерии – достъпност, практичност, имидж сред купувачите, период на харесване от купувачите, принос на конкретния модел към автомобилната индустрия, цена. В надпреварата участват всички автомобили, които между 2000 и 2009 година са били достъпни на пазара на употребявани автомобили на възраст 3 години.
.jpg)
Победител в ниската средна класа е първото поколение на Ford Focus, произвеждано от 1998 до 2005 година. Според журито той печели с прелома който прави при появата си на пазара. След него всички нови модели на Ford, а и на много други марки използват части от дизайна на Focus.
От значение се оказват и широкия избор на версии на каросерията и двигатели, поведението на пътя, надеждността и приемливите разходи за поддръжка. Доказателство за това, че Focus е харесван е голямата бройка от този автомобил, която се движи по пътищата на Европа.
.jpg)
При автомобилите от среден клас начело е Volkswagen Passat произведен от 1996 до 2005 година (генерация B5). Журито е било впечатлено от скокът който този автомобил прави в сравнение с предходния модел, здравината на конструкцията и ефективните дизелови двигатели.
При компактните луксозни автомобили начело е второто поколение на Audi A3 (произвеждано от 2003 година до фейслифта през 2008).
.jpg)
Неговият избор се дължи на големия скок, който този модел прави в сравнение с предходния във всички области. Успехът на Audi A3 е причина и други марки да се пуснат в сегмента на компактните „премиум” модели.
При луксозните автомобили най-добрата покупка на употребяван автомобил през изминалото десетилетие е било първото поколение на BMW X5.
За марка постигнала най-голям напредък през отминалите 10 години, от британския САР определят SEAT. Фирмата, която според CAP през 90-те години е имала неясна позиция на пазара, през последните 10 години е намерила свой дизайнерски стил, който я прави лесно разпознаваема. Фирмата е спечелила и като е създала спортен имидж на своите модели.


1