11/99 Комби с 1.9 TDI вече и със задвижване на четирите колела9/00 Фейслифт. Нов мотор: 1.4 литров с 75 к.с.. Комбито със задвижване на четирите колела с допълнителни мотори: 1.8 20v турбо с 150 к.с. и 1.9 TDI с 101 к.с.9/01 И лимузината вече с възможност за задвижване на четирите колела и мотор 1.8 20v турбо. Представяне на спортния модел RS с мотор 1.8 20v турбо с 180 к.с.2/03 Нов мотор: 1.9 TDI с 130 к.с.6/04 Смяна на модела при лимузината1/05 Смяна на модела при комбитоМоделът Октавия приключи за винаги с евтиния имидж на над 100 годишната чешка марка. Някои модели са толкова успешни, че на конкуренцията направо й призлява. Особено пък ако част от един и същи концерн. Шкода направи страхотен имидж с Октавия, която изобщо не беше планирана да става конкурент на Пасат или на А4.Както като нов обаче, така и на старо Октавия се превърна точно в конкурент на моделите от Волфсбург и Инголщад. И нищо чудно: модерен автомобил, със шикозен дизайн, с технология на VW, с безупречно качество на изработката и на такава цена трудно ще се намери. Достатъчно пространство в купето и, дори при лимузината, огромен багажник превръщат Октавия в идеалния семеен автомобил. Поради малкото разстояние между предните и задните колела (базата на Голф, новия бръмбар и Ауди ТТ), пространството при краката на седящите отзад пасажери е доста ограничено. Комби версията (6/98) завоюва повече от 50% пазарен дял при продажбите в Западна Европа и се протава по-скъпо на пазара втора ръка. И двата варианта на модела предлагат достатъчен комфорт от гледна точка на окачването. Само при по-големи неравности на шосето Шкодата може да изтрополи. Доброто впечатление малко се разваля при турбодизелите, които вибрират силно при по-високи обороти. Компанията предлагаше в Западна Европа по-мощните турбодизели (110 вместо 90 к.с.) само в комбинация с най-високото ниво на оборудване в купето (SLX). По-евтиният вариант GLX с по-слабия мотор и на старо е значително по-изгоден. Като лимузина Октавия се продаваше най-добре с 1.6 литровия мотор с 75 к.с. Комбито се поръчваше повече с по-якия 1.6 литров бензинов с 101 коня (от 12/97). Двата мотора по 1.6 са еднакво препоръчителни. 1.8 литровия турбо мотор от друга страна "се отвинтва" не само при пълна газ, което сваля цената му при потенциална препродажба. Кратките интервали на сервизно обслужване предизвикват дори и при модерните турбодизели високи сервизни цени. Затова икономиите на гориво не значат автоматично и икономии при поддръжката. Често се оказава, че 1.6 литровия бензинов мотор е по-добрата сделка. Най-често срещани повредиМотор: течащи картери и неуплътнени пробки при бензиновите, дефектно предварително нагряване на свещите при дизелите
Електрика: често дефектиращи електрически стъкла, дефекти при чистачките, генераторите, релета на горивните помпиЗадвижване: дефектни съединители