
Трябва да отбележим, че официалната статистика за продадените нови автомобили в Япония се прави на базата на финансовата година, не на календарната, както е на повечето места по света. Финансовата година в Япония изтича на 31 март. Така експертите могат да прогнозират по-добри данни, защото се очаква до 1 април 2010 да бъдат продадени около 4.3 милиона нови автомобили, което ще бъде с "едва" 8.5% по-малко от продажбите през миналата финансова година, така че положението не е толкова страшно.
Лидер на домашния пазар си остава Toyota с продадени през ноември 152 130 автомобили (+40.3 %). Второ и трето място е за Honda и Nissan съответно 50 908 и 40 033 продадени автомобили през ноември, съответно + 72.9% и + 21.2%. Четвърта е Mazda (11 758 броя, +21.2 %), следват Mitsubishi Motors (4631 броя, +21.8%) и Suzuki (4473 броя, -22.3 %).
За 11 месеца от януари до ноември в Япония са продадени 2 670 611 автомобили, което е с 11.8% по-малко в сравнение със същия период на миналата година.
От 10 април тази година всеки закупуващ нов автомобил в Япония е бил стимулиран с правителствена премия от 100 000 йени (или 1120 долара). Ако обаче преди да бъде закупен нов автомобил се предаде стара кола на 13 или повече години премията скача до 250 000 йени (2800 долара).


0