Източник от Mazda призна, че сегашната версия е доста тежка, като с двулитровия двигател собственото й тегло е 1098 кг., докато теглото на първата Mazda MX-5 е било 970 кг. Сега за бъдещото поколение на роудстера е поставена граница от около 1000 кг. Вероятно ще се ползват много от начините за олекотяване показани при концепцията MX-5 Superlight, която имаше собствено тегло от 980 кг.
.jpg)
Теглото ще бъде намалено чрез използването на нов по-компактен двигател с обем 1.6 литра. „Тестваме два двигателя – с обем 1.6 и с обем 1.8 литра. И двата са по-компактни от използвания сега двулитров агрегат, но предлагат същата мощност от около 160-170 к.с.”, казват от екипа разработващ бъдещия модел.
Като цяло размерите на колата и платформата й ще останат същите, но ще бъде търен начин за намаляване на предния и заден превес. В същото време Mazda експериментира с нова стоманена конструкция, при която се използва по-малко метал.
Новото поколение на MX-5 ще бъде на пазара през 2011 г. Говори се, че цената на новия автомобил ще бъде по-ниска от сегашната.


1