IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофьори VS Пътни полицаи

Изследване за отношението на шофьорите и полицаите към пътната безопасност.

Шофьори VS Пътни полицаи
Изследването прави съпоставка между гледните точки на шофьори и пътни полицаи. През техния поглед се открояват основните причини за големия брой пътно-транспортни произшествия - близо 8000 годишно - и се очертава профила на водачите, които най-често ги причиняват. Анкетирани са 500 активни шофьори и 50 пътни полицаи.

Близо 70% от българските шофьори се определят като разумни и толерантни, а според представителите на КАТ преобладават самонадеяните водачи, сочат данните от представителното изследване, проведено от Market Links, по поръчка на бензиностанции ЕКО със съдействието на КАТ.

Българинът иска сурови наказания за нарушителите, същевременно е уверен, че ще се измъкне безнаказано при неспазване на правилата на пътя.

Резултатите от изследването показват още:

Близо 70% от шофьорите се определят като разумни и толерантни. Същевременно около 50% посочват именно нетолерантните и нахални шофьори като най-чести причинители на ПТП. Представителите на КАТ смятат, че в България преобладават самонадеяните водачи. Според полицаите най-чести причинители на ПТП са младите/неопитни шофьори и нетолерантното и агресивно поведение на пътя.

Употребата на алкохол и наркотици е причина номер 1 за произшествия според шофьорите, а за пътните полицаи това е превишената скорост.

Увереността, че ще се измъкнат безнаказано при нарушение е най-честата причина шофьорите да не спазват правилника за движение. Но според преобладаващото мнение на полицаите, това се дължи на недобро познаване на правилата на пътя.

90% от анкетираните шофьори и 70% от пътните полицаи посочват, че много нарушения остават ненаказани.

Най-често недоволството на шофьорите на пътя е предизвикано от лошите пътища - 83% и от поведението на нетолерантните шофьори - 69%.

Суровите наказания и строгият контрол от страна на КАТ биха повлияли най-много за спазване на правилата за движение, признават шофьорите.

За българските шофьори темата за безопасността е важна, така са отговорили близо 90% от анкетираните. Повече от половината запитани възприемат шофирането като отговорна дейност, която може да доведе до сериозни последствия.

Водачите нямат навика да сигнализират за нарушения, които са видели. Те са скептични към ефекта от техните сигнали върху пътната обстановка в страната. Все пак, повечето изразяват готовност да сигнализират на специален телефон към КАТ, ако такъв бъде създаден.

Като най-познати и ефективни шофьорите посочват кампаниите със смачканите коли по пътищата и макетите на полицейски коли. 55% от шофьорите знаят и одобряват кампанията за разумно шофиране -  „Обади се, като стигнеш!”(част от която е и представеното изследване), а 63% от тях споделят, че тя им е повлияла да бъдат по-толерантни.
0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Patanov ( преди 16 години )
    Те полицаите винаги имат друго разбиране за ситуациите! Докато се повтаря, че те са закона ще е така! За мен са си хайка ***, които не стават за никаква друга работа и се молят да ги сложат да патрулират, защото са им малки заплатите!
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 16 години )
    А бе Господ да ни пази......
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Аз бих нарекъл абсолютен хаос и шофьори и катаджии. Господари на Ефира ,показаха как нито един Катаджия не ползва колан!! Иначе тъпия *** отдалеч гледа дали полваме колани.Пътищата са кошмарни. Жените шофьори!! Всеки ден имам поне 2 случая в който жена е на косъм да ме засече, как е възможно да сменяш платно без да гледаш огледалото си? Връхлита те дебела лелка,бибиткаш псуваш а тя дори не си извърта главата а бавно и методично навлиза в лентата ти и ако не набия спирачки да я пусна отнасям!
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    greider ( преди 16 години )
    те не са длъжни да пазят пешеходците и можем да ги газим безнаказано)казах им че има свидетел им им казах номера и вида на колата и органа на КАт ми вика как да ги намеря ?!!? Бях изумен.После като ги намери (боклукчийски камион)ме пита как да разбера кой е карал .веднага му отговорих че се попълва пътен лист .Органа ми казва ти ли ще ме учиш как да си върша работата.Още си чакам протокола да си заведа щетата.дано да не ви се налага да се срещате с горепосочените органи
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    greider ( преди 16 години )
    няма такива като българските полцаи.когато бях на море на паркинга ми блъснаха колата .органите на кат само минаха и си оставиха номера2 дни ги търсих в РПУ-то (не защото съм неориентиран, а защото тях ги няма никакви)и докато чаках чух много интересни разговори от униформени полицаикак ходили на партита и ги черпели кока.Но това не е нищо когато намерих въпросните служители които уж дойдоха на ПТП-тои им казах какво е станало те ми отговориха че не са длъжни да ми пазят колата(по тая логика