
През последните години се чуха доста критики към новите модели на Volvo, но през всичките години шведската фирма запази една своя основна характеристика – безопасност на пътниците и пешеходците. Сега новата система Collision Warning е съставена от радар монтиран в предната броня, камера монтирана зад огледалото за обратно виждане в кабината и централен (компютърен) контролен център.
Радарът и камерата постоянно наблюдават пътя пред колата, като радара открива обектите и разстоянието до тях, а камерата определя от какъв вид са обектите.
.jpg)
Първото предупреждение, което водача получава за евентуален сблъсък е звуков сигнал заедно със зрително изображение, което се появява на екрана проектиран на предното стъкло на равнището на очите му (windscreen head-up display). Ако шофьорът не реагира на предупреждението, ако компютърът на системата „прецени”, че сблъсъка е неизбежен, системата включва спирачките със сила от 50% до цялата им възможна мощност.
Томас Брьоберг, съветник по безопасността във Volvo, информира за факторите взети предвид при създаването на тази система. Това са неща като трафика в момента, пътните условия, климатичните особености, спецификата на управление на автомобила от водача и др.
Във Volvo са събрали и обработили данните от повече от 500 000 километра тестове в реални пътни условия. Брьоберг обяснява, че информацията от тестовете е използвана за създаването на компютърни симулации практически за всички възможни ситуации на пътя. Според него, до 2020 няма да има пешеходци жертва на инцидент с Volvo.


8