IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Супер технологии за безопасност при Volvo S60

Вече е известно, че новият седан S60 на Volvo ще бъде в продажба от 2010 г.

Супер технологии за безопасност при Volvo S60
Това с което този автомобил привлича вниманието са революционните нови технологии за безопасност. Става дума най-вече за двете системи - Collision Warning with Full Auto Brake и Pedestrian Detection. Сега Volvo публикува детайли за тези свои нови технологии, които за първи път ще видим серийно при седана S60



През последните години се чуха доста критики към новите модели на Volvo, но през всичките години шведската фирма запази една своя основна характеристика – безопасност на пътниците и пешеходците. Сега новата система Collision Warning е съставена от радар монтиран в предната броня, камера монтирана зад огледалото за обратно виждане в кабината и централен (компютърен) контролен център.

 Радарът и камерата постоянно наблюдават пътя пред колата, като радара открива обектите и разстоянието до тях, а камерата определя от какъв вид са обектите. 



Първото предупреждение, което водача получава за евентуален сблъсък е звуков сигнал заедно със зрително изображение, което се появява на екрана проектиран на предното стъкло на равнището на очите му (windscreen head-up display). Ако шофьорът не реагира на предупреждението, ако компютърът на системата „прецени”, че сблъсъка е неизбежен, системата включва спирачките със сила от 50% до цялата им възможна мощност. 

Томас Брьоберг, съветник по безопасността във Volvo, информира за факторите взети предвид при създаването на тази система. Това са неща като трафика в момента, пътните условия, климатичните особености, спецификата на управление на автомобила от водача и др. 

Във Volvo са събрали и обработили данните от повече от 500 000 километра тестове в реални пътни условия. Брьоберг обяснява, че информацията от тестовете е използвана за създаването на компютърни симулации практически за всички възможни ситуации на пътя. Според него, до 2020 няма да има пешеходци жертва на инцидент с Volvo.
0 от 500
  • #30
    32 rate up comment 8 rate down comment
    504 Boy ( преди 16 години )
    И съжалявам, ама с риск да се потретя ще попитам защо толкова ги плюете тези коли, тъй като пак не получих отговор?
  • #29
    32 rate up comment 8 rate down comment
    504 Boy ( преди 16 години )
    Проверих и такъв двигател в продажба няма (за Германия гледах). Не е редно да сравняваме нещо, което се продава (D5 205кс) с нещо от бъдещето, нали? За звездите ми прочети предходния пост, написал съм го, няма да повтарям. И освен това точките при EuroNCAP не дават основание за сравнение на безопасността на колите от различните класове, защото при този тип тестове, огромна роля играе масата на автомобила.
  • #28
    32 rate up comment 8 rate down comment
    737 ( преди 16 години )
    Hyundai имат такъв от този месец,на новото Санта Фе,ix35 и i40,провери в google R-engine.А на Волво на-малката кола е С30,в голфовия сегмент.Провери коя от другите марки няма 5 звезди в този клас,че и в по-ниския.И тези звезди ги дават от краш-тест,не по красота.Така,че безопасността при Волво е един изтъркан PR.
  • #27
    32 rate up comment 8 rate down comment
    504 Boy ( преди 16 години )
    И с поста си не ми отговори на въпроса, защо ги плюете и мразите толкова?
  • #26
    32 rate up comment 8 rate down comment
    504 Boy ( преди 16 години )
    За EuroNCAP не твърдя, че са лидери, ама си имат навсякъде 5 звезди нали? А също така, да не забравяме, че EuroNCAP e мерило това, което се случва при катастрофа, а не за системите, които целят да я предотвратят (с референция към статията горе). 5 цилиндров дизел с 204 коня (2.4 не 2.5) със сигурност не са трагедия. Не съм казал, че са страшно постижение, но са над средните показатели и направи справка за дизела на Hyundai, защото дизел 2.2 с подобна мощност нямат.
  • #25
    32 rate up comment 8 rate down comment
    737 ( преди 16 години )
    ами гледаме EuroNCAP и не виждам Volvo да е лидер.Още повече,че всички марки в 10-ката по продажби имат същите резултати по безопасност.По-добре виж класациите по качество и клиентско мение.Трагедия са!А за 5 цил. 2.5 дизел 205 коня са пълна трагедия.Дори Hyundai имат 4-ри цилиндров 2.2 точно толкова мощен,205 к.с. и 25% по-икономичен.Да си говорим реални неща,не празни приказки,а!
  • #24
    32 rate up comment 8 rate down comment
    504 Boy ( преди 16 години )
    материали става дума; мисъл за околната среда - google it, мн е дълго; двигатели - широка гама от 5 цилиндров дизел измъкват 205к.с., което е над средното ниво; безопасност - виж euroNCAP.Та би ли ми обяснил ти, или някой от другите Volvo хейтъри, с какво точно марката предизвиква страшното ви отвръщение?
  • #23
    32 rate up comment 8 rate down comment
    504 Boy ( преди 16 години )
    И кое точно им е зле, или и ти като 80% от пишещите тук говориш наизуст разни приказки, които някой е чул от съседа Пешо, дето искал по-престижна кола, ама имал 5000лв и купил трета ръка Volvo от Италия, дето било на 180000км с оригиналното масло??? Кое им е зле на колите би ли ми обяснил? Нови технологии вкарват - City Safe и написаното в тази статия. Надеждност - на нивото на немските си конкуренти (JD Power Survey), качество - *** в Мото Пфое да се качиш в някое да видиш за какви
  • #22
    32 rate up comment 8 rate down comment
    notnever ( преди 16 години )
    хи,хи,ами да,сигурността е PR-а на Волво,тй като всичко друго им е гола вода,много са зле
  • #21
    32 rate up comment 8 rate down comment
    reventon ( преди 16 години )
    pak udrqt silno,tam kudeto si gi biva nai-mnogo..sigurnosta