.jpg)
Както вече писахме, заместникът на R32 използва турбо-бензинов TSI двигател с обем 2.0-литра, доставящ 265 к.с и 350 Нм, познат от Scirocco R.


Задвижването се предава към четирите колела, посредством системата 4Motion на VW, а като опция се предлага и DSG трансмисия.

Оборудван с шест степенната механична трансмисия, заместникът на Golf R32 се нуждае от точно 5.7 секундни, за да закове стрелката на скоростомера на 100 км/ч. Версията с DSG трансмисия взима тази дисциплина за 5.5 сек. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Въпреки спартанските си качества, тази модификация изисква средно по 8.5 литра на 100 километра.
С други думи, новият най-бърз Volkswagen Golf демонстрира по-голяма мощност, по-добра динамика и по-нисък разход на гориво. Според изчисленията на немците, той е с 21% по-икономичен от предшественикът си.

Колата се отличава с нов аеродинамичен bodykit, LED светлини, двойна ауспухова система, уникални 17-нчови колела, спойлер, дифузер и др.


С Golf R, германците планират да стъпят здраво в този сегмент на автопазара в САЩ. Golf R споделя голяма част от компонентите на Scirocco R, който обаче не се предлага оттатък океана.
Във Франкфурт, Volkswagen представя три R-модела - Golf R-Line, Scirocco R-Line и Passat CC R-Line


3