IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Масова електромобилност от VW

Най-новият модел от представителите на VW, който участва на салона във Франкфурт е много малък.

Масова електромобилност от VW

Това е световната премиера на E-Up!, който, според производителя трябва да се превърне в "бръмбара на 21 век". Така както през миналия век VW бръмбър даде "масова мобилност", сега се очаква E-Up! да даде масова електромобилност. Дължината на E-Up! е 3,19 метра, а моделът допълва т.нар. „New Small Family“ на VW, която се състои от повече малки автомобили. Цялата "малка" фамилия трябва да се появи на пазара през 2011.

По данни на VW дизайнът на E-Up! е много близък до серийната реалност и е ориентиран към външния вид на показаната преди две години студия Up!. Съществена отличителна черта на E-Up! е закръглено оформеният преден капак, който трябва да напомня на легендарния бръмбар. В контраст на това е почти отвесната задната част на автомобила с големите задни светлини.



Покривът на E-Up! е оборудван със соларни клетки, чиято площ е 1,4 м2. Те служат за охлаждането на вътрешното пространство в купето. За да осигурят пространство вътре за четирима възрастни пасажери, инженерите на VW са си послужили с някои трикове. Кокпитът например е с по-малък размер и е изнесен силно напред, както и седалката до шофьора. Така се увеличава мястото за колената на пасажера зад него (диагонално на шофьора). Четвъртото място, зад гърба на шофьора е по-скоро резервно, защото пространството там е най-малко. По тази причина E-Up! се определя като 3+1 места.

В нормално състояние багажникът е микроскопичен и побира 85 литра, но благодарение на делимата облегалка отзад може да нарастне до 520 литра. При пренасяне на по-дълги товари може дори предната пасажерска седалка да се сгъне.

E-Up! развива максимална скорост от 135 км/ч и се задвижва от електромотор с максимална мощност 60 kW. Дълготрайната мощност обаче е 40 kW (55 к.с.). Двигателят е разположен отпред и задвижва предните колела. Максималният въртящ момент е 210 Nm. Движението на автомобила напред или назад се управлява с въртящо копче, разположено в централната конзола. Ускорението от 0 до 100 става за 11,3 секунди. Автомобилът трябва да е много практичен в градско движение, защото ускорява от 0 до 50 км/ч само за 3,5 секунди. Една от причините за това е относително ниското общо тегло от 1085 кг, от които 240 кг се падат на интегрираните в дъното на автомобила литиево-йонни батерии. Капацитетът на батерията се определя от VW като 18 киловатчаса, което обърнато в разстояние трябва да означава покриване на дистанция до 130 километра.



За цялостно зареждане от домашния контакт са необходими 5 часа, като кабелът се включва отпред под логото на VW на предния капак. За по-добро планиране на пътуването се грижи системата HMI (Human Machine Interface), базирана на тъчскрийн, която следи перманентно заряда на батериите и местонахождението на възможните станции за зареждане. Благодарение на това самото зареждане може ефективно да се планира буквално до минута.

Според Мартин Винтеркорн, шеф на Volkswagen, електромобилът ще влезе в серийно производство, въпреки това, според него, двигателят с вътрешно горене е непобедим, особено що се отнася до по-дълги разстояния. Така че E-Up! е по-скоро допълнение към възможностите за придвижване в града. Докато производствените числа на един електромобил достигнат графиката на едно Polo, календарът ще показва най-малко 2020 година, допълва Винтеркорн.

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    EmoXide ( преди 16 години )
    В бъдеще гъзарите ще се фукат така:"-Колко амперчаса е твоята батерия?-Ами 5100. С нея карам 180км. Що?-А мойта е 9340, хе-хе-хе-хе!"
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TURВО ( преди 16 години )
    МОЛЯ ВИ ДА НЕ МИ СЕ СМЕЕТЕ И ДА НЕ МИ СЕ ПОДИГРАВАТЕ! АЗ СЪМ МНОГО БОЛЕН,СТРАДАМ ОТ ТЕЖКА ФОРМА НА ШИЗОФРЕННО МУЛТИПЛИЦИРАНЕ НА ЛИЧНОСТТА,КРАСТА,КОКЛЮШ,ЗАУШКИ И ***.ЗДРАВНАТА КАСА СМЕНИ ЛЕКАРСТВАТА МИ С ПО-ЕВТИНИ И СЕГА ПРИСТЪПИТЕ СА ПО-ЧЕСТИ И ПО-СИЛНИ!
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Bi-turbo ( преди 16 години )
    Хахаха, кой сега е wannabe??? До миналата година всички немски марки в хор отричаха хибриди, електроавтомобили и т.н., а тази одина се скъсват да представят смешни подобия на гореизброените...
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    до Анонимен Всезнайко не само 27% претежават арабите но имат отпуснат заем към ВАГ от 3 милиарда евро. Жалко по едно време бяха започнали да ми харесват , но добре че не се подхлъзнах по тази повърхност. Иначе в България *** вярващи в "бога"ВАГ бол , с лопата да ги ринеш като ***
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Този *** ще бъде с толкова стара концепция когато го пуснат през 2011г. че ще се обезмисли напънат от страна на Вагините.Те продължават да агонизират но благодарение на пропагандата и *** които вярват във Вагенщайните се държат. В момента немогат да произведат електромобил трябват пари , но шейховете от Катар които претежават 27% от Вагините никога няма да инвестират в нещо което в бъдеще ще онищожи бизнеса им с петрол. Все пак арабите от тук на татък определят какво да се произвежда
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    trol ( преди 16 години )
    Нека първо го пуснат на пазара,защото почти всички фирми вадят такива концепти.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Погледнете нещата отдобрата страна - следващото поколение танкове, ще са е-tank розови малки и ще се нуждаят от презареждане на всеки час ;)
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    След 15-20 години като свърши нефта всички ще караме такива ютий:)така че отсега да свикваме,това е положението...а са борим и а са бийм!
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бай ( преди 16 години )
    Чшшшбръмбара е по дизайн на хитлер...и марс е далеч от нивото му... апък Фердинад е бил със средно образование ако искаш да знаеш
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    марсианец ( преди 16 години )
    Много хубаво, ама бръмбара го е проектирал Фердинанд Порше, а тези леваци от народната фирма са далеч от нивото му.