fallback

Двутактов двуцилиндров дизелов двигател с 325 к.с.

Фирмата EcoMotors, начело на която е Петер Хофбауер (Peter Hofbauer), разработи революционен двуцилиндров дизелов двигател.

Агрегатът е с 30% по-лек, с 25% по-компактен и два пъти по-икономичен от съвременните турбодизелови двигатели със съпоставим обем. Много впечатляваща е постигнатата максимална мощност на двигателя с два 100 мм цилиндри – 325 к.с. Изключителен е и максималният въртящ момент – 900 Nm. Конструкцията на новия двутактов двуцилиндров двигател позволява той да е изключително компактен. При него липсва механизмът на клапаните и главата на цилиндрите, които в случая са разположени един срещу друг. Според EcoMotors, всички характеристики на този агрегат съответстват на тези при четиритактов двигател с четири цилиндъра. Все още не е ясно кога този двигател ще бъде монтиран на серийни автомобили. Сега от фирмата Хофбоуер разработват турбина с електромотор , която ще реагира мигновено и при съвсем ниски обороти, като практически напълно ще липсват при работата й турбо ями.
Тагове:
fallback
  • #29
    car_expert ( преди 15 години )
    Идеята за електромотор и компресор отдавна я обсъждана.Има предимства,но главния недостатък е по-лошя КПД.Колкото и недостатъци да има турбо компресора,колкото и сложен да става,той използва енергията на изгорелите газове.За това фирмите не се отказват от него макар,че Мерцедес имаха няколко модела само с компресори,но сега и те ги комбинират.
  • #28
    car_expert ( преди 15 години )
    Няма клапани,но има много сложен механизъм на горните бутала.С две биели са тези бутала.На снимката се вижда едната биела,другата е в далечния край.Това утежнява целия въртящ механизъм и то много.Допълнително коляновия вал е с три шийки.
  • #27
    ...... ( преди 15 години )
    Хм да приемем ,че не си видял снимката ама поне да бе прочел заглавието. Иначе мотора няма нищо общо с роторен двигател и е най-близо до Боксера.
  • #26
    Triforce ( преди 15 години )
    Така ли бе? Сериозен ли си? Да не би да е 10 цилиндров?
  • #25
    Иван ( преди 15 години )
    Двигателя не е двуцилиндров, а е двутактов.
  • #24
    Иван ( преди 15 години )
    Роторния днигател се монтира серино в R Маздите.
  • #23
    бай Кольо Ръждата ( преди 15 години )
    Навремето сме учили за този двигател, имаше някакъв много сериозен недостатък, който пречеше на масовото му производство. Ама като не мога да се сетя какво беше. Баси.
  • #22
    Jok ( преди 15 години )
    Искам този мотор в колата си.Перфектен е. 900Nm въртящ момент и 325к.с. пък нека е с 2 цилиндъра. Допотопните мотори които караме са пълна скръб, КПД само 40%.Искам този двигател в колата си. ВЕДНАГА
  • #21
    Анонимен ( преди 15 години )
    Концепцията е добра ,остава само двигателя да издържи натоварването . все пак двуцилиндров мотор с мощност 900Nm. Иначе ако всичко е наред това ще е революция при двигателите.
  • #20
    :D ( преди 15 години )
    Доста интересно :)
fallback
Последни