IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова система за безопасност при BMW

Напоследък автомобилните производители въвеждат все нови и нови интелигентни системи в помощ на водача и безопасността на пътниците.

Нова система за безопасност при BMW
Такива системи могат да контролират степента на умора у водача, да следят за мъртвите зони извън неговата видимост, сами да задействат спирачната система при заплаха и др. Сега поредна висока технология пуска BMW, която ще подпомага безопасността на пътниците. 


Системата е дело на специалистите от Баварската фирма и техни колеги от Мюнхенския Технически университет.  Тази система пречи вратите на колата да се отварят в неподходящо за това време. 

Във вратите са поместени специални датчици които могат да открият евентуална приближаваща опасност. В системата влиза и така наречения акселерометър, който може да определи при отварянето на вратите на какво разстояние е опасността, както и скоростта с която се приближава. В случай на опасност системата блокира вратите и те не могат да се отворят. 

Тази система ще помага да се предотвратяват сравнително често срещаните аварии с „отнасяне” на внезапно отворила се врата от преминаващ наблизо друг автомобил. 

Първите модели на BMW оборудвани с новата система ще се появят в серийно производство още през тази година.
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sun ( преди 16 години )
    Някаде четох, че автомобилите от този ранг с толкова много компютърни системи притежавали повече чипове от един самолет от класа на Боинг 747.При евентуална повреда ми интересно как се диагностицира повредата?!?
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хммм ( преди 16 години )
    505, ти не четеш ли? Какви хлапета, какви махали? Аз визирах Техническия в Мюнхен, а не БМВ.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    505 ( преди 16 години )
    E36 е здрава кола само в представите на бедните българчета.Още докато е била в производство е имала проблеми не само с окачването.Наистина ли не знаеш,или се правиш на луд?А Е46 е била и по-зле.И това по признание на аутобилд дори.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 16 години )
    Е36 е много здрава кола даже,но вече морално остаряла!Кви са тея глупости за предното окачване?
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 16 години )
    A бе тва да не сте го правили вие,че да се развали?
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    505 ( преди 16 години )
    Приказките за "бесните от Мюнхен" ги приказвай на хлапетата в махалата.Относно изпипването,припомни си некачественото предно окачване на Е36 и Е46.Целеи две генерации и никаво подобрение.А за Голф 5 все повече подробности изкачат относно недомислиците.Там може и книга да се напише.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    manntraxx ( преди 16 години )
    Електрониката си е електроника. Винаги може да се развали.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TURBO ( преди 16 години )
    питай горките хорица с блокирали ауди а8, където всичко е изтествано милиони пъти... дори ръчната спирачка не е ръчна :) ***
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хммм ( преди 16 години )
    Айде стига плюхте,Едно е да не харесвате БМВ, друго е да пишете глупости. Германеца няма как да пусне нещо на пазара преди да го е тествал милион пъти; такива сценарии с експлозии и да не се отварят вратите са просто абсурдни; не мислите ли, че всички възможни варианти и проблеми са прегледани обстойно преди да се обяви някакво нововъведение на пазара. Освен това в ТУ Мюнхен са много бесни и не вярвам да направят някаква простотия.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    nationalidiot ( преди 16 години )
    Представете си нещо стане и колата всеки момент ще експлодира и този уред нещо се бъгне и кво прайм...* убити и ** ранени заради бъг в системата за "сигурност". Просто не можаха да излязат от колата...