IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова система за безопасност при BMW

Напоследък автомобилните производители въвеждат все нови и нови интелигентни системи в помощ на водача и безопасността на пътниците.

Нова система за безопасност при BMW
Такива системи могат да контролират степента на умора у водача, да следят за мъртвите зони извън неговата видимост, сами да задействат спирачната система при заплаха и др. Сега поредна висока технология пуска BMW, която ще подпомага безопасността на пътниците. 


Системата е дело на специалистите от Баварската фирма и техни колеги от Мюнхенския Технически университет.  Тази система пречи вратите на колата да се отварят в неподходящо за това време. 

Във вратите са поместени специални датчици които могат да открият евентуална приближаваща опасност. В системата влиза и така наречения акселерометър, който може да определи при отварянето на вратите на какво разстояние е опасността, както и скоростта с която се приближава. В случай на опасност системата блокира вратите и те не могат да се отворят. 

Тази система ще помага да се предотвратяват сравнително често срещаните аварии с „отнасяне” на внезапно отворила се врата от преминаващ наблизо друг автомобил. 

Първите модели на BMW оборудвани с новата система ще се появят в серийно производство още през тази година.
0 от 500
  • #42
    2 rate up comment 0 rate down comment
    sdf ( преди 14 години )
    Еми да нищо няма да прави, повечето ВАГаджий като се качат на БМВ почват да пипат да свалят разхода и правят севъзможни простоий откоято най-малката е АГУ, почват проблеми и ВАГаджията си мисли че е от марката, а всъшност е от неговата простотия!
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    erto ( преди 14 години )
    Това за BMW си е направо безпроблемен автомобил,късметлия!
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    NN ( преди 14 години )
    E36 за четири години каране сменени тампони на предни носачи шарнирни втулки на заден мост и предни амортесьори. За тясна да седана е много тясен купето отпред е широко но отзад е доста притеснено
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    D2 ( преди 14 години )
    Премери и Б4-ката,поне ти е под ръка...:)))
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 14 години )
    Да е сега тръгвам в квартала да диря всички возила в D сегмент и почвам,Wicki ела и ти да мерим Пижото,да им докажем на тези изедници кой е number 1 :D
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    matev ( преди 14 години )
    Излишен спор.Вземeте ролетка и мерeте.Аз съм печелил бас за това.Понеже един се отваряше,мерихме вътре м/у предните врати на Е36 318i 95год. (D-сегмент,Пасат,А4,Мондео..),и един Accent 94 год.(В-сегмент,Фиеста,Корса...) на брат ми,и разликата беше 2 см. в полза на хюндая...!!!Просто премерете,това са точни неща.
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Виждам ,че доста хора наскочиха ,като чуха ,че Е-36 е тясна! Даже са грабнали Нани и го изкараха дебелак. Истината е обече ,че БМВ е най-тясна отвътре спряма конкурентите си от Мерцедес и Ауди и това във всеки тест като прочетете размерите се вижда! Дори разликата между Х5 и Q7 е над половин метър в дължината и 10см. в ширината(говоря ширина на вътрешното пространство) така ,че няма какво да си изкривявате езиците ,щото колкото и да се пените истината няма да се промени.
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    "така наречения акселерометър" - не е така наречен.Той се нарича акселерометър. А партизанското му име е "датчик за ускорение".Ама нали требе да си кълчим езика,така наречения език...
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Емо ( преди 14 години )
    Е36 на мен ми се струва тясна. Става прилична само ако задните седалки не се използват.. Но същото може да се каже и за А4 от същия период..
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Емо ( преди 14 години )
    Системата е доста добра, като идея, предполагам от БМВ са се сетили за някой задъкжителни настройки, непременно трябва да има опция за напълно изключване, режим предупреждение, режим настройка на кои врати да се задейства, и всичко това да може лесно и бързо да се управлява от водача!