IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Два нови двигателя за Renault Megane

Половин година след представянето на третото поколение на Renault Megane на пазара, автомобилът ще се предлага с два нови двигателя в Европа.

Два нови двигателя за Renault Megane
Това са турбобензиновия агрегат 1.4 ТСе и турбодизеловия 2.0 dCi с мощност 118 kW. 

Двигателят 1.4 TCe 130 е нова крачка направена от Renault по посока на така наречения „downsizing” (намаляване на обема и разхода) при бензиновите двигатели. Скоро при Megane ще се появи и още по-малкия  1.2 TCe, който вече се монтира при Cliо, a също и турбодизела 1.5 dCi, който постепенно ще замени по-слабата версия на 1.9 dCi. 


Новият бензинов турбодвигател има мощност 96 kW при 5500 об/мин. Максималният му въртящ момент е 190 Nm при 2250 об/мин. Това са характеристики присъщи на атмосферен двулитров бензинов двигател. Новият агрегат е създаден на базата на атмосферния бензинов двигател на Nissan, като се е появила турбина. 

Работи с бензин А95 и при Megane ще има среден разход от 6.5 литра на 100 км. Това е с 0.2 литра по-малко от разхода на сега базисния за Méganе 1,6 16V с мощност 74 kW. С новия двигател Megane ще ускорява от място до 100 км/час за 9.6 секунди, а максималната му скорост ще бъде 200 км/час. При Mеgane Coupе максималната скорост е с 5 км/час по-висока. 

Главният съперник, Volkswagen Golf 1.4 TSI с мощност 90 kW, има сходна максимална скорост, ускорява до 100 км/час с 0.1 секунда по-бързо и има по-нисък среден разход с 0.3 литра на 100 км. Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW) има разход от 6.7 l/100 km, ускорява до 100 км/час също за 9.6 секунди и има максимална скорост 197 км/час. 


Втората новина при Renault Megane e модернизирания турбодизел 2.0 dCi с мощност при комбиниране с механична скоростна кутия 118 kW (при 3 750 об/мин.) а с автоматична скоростна кутия 110 kW (при 4 000 об/мин.) Максималният въртящ момент в първия случай е 380, а във втория 360 Nm, наличен и в двата случая при 2 000. 

Новост е системата за бързо стартиране на двигателя, която ще позволява моментално стартиране през зимата при температури до -23°C.  С него Renault Megane ще ускорява от място до 100 км/час за 8.5 секунди или с 1 секунда по-бързо от версията с 1.9 dCi 130. Максималната му скорост е 215 км/час, а средния разход на гориво е 5.9 литра на 100 км.
0 от 500