На пазара в САЩ GM ще заложи на четири основни марки - Chevrolet, Cadillac, Buick и GMC, като ще предлага общо 34 модела от тях през 2010 г. За сравнение през миналата година от GM са предлагали на пазара в САЩ 48 модела.
„Предприемаме тежки но необходими мерки, решителни за дългосрочното бъдеще на GM”, заяви Фриц Хендерсън, президент на GM. „Отговорността ни за подсигуряване на бъдеще за GM е ясна и възнамеряваме да успеем. В същото време разбираме какво ще бъде въздействието на този план върху нашите служители, нашите дилъри, синдикатите, фирмите доставчици, акционерите и цялото американско общество. Ще направим всичко възможно за да ограничим негативния ефект”, каза Хендерсън.
Освен закриването на Pontiac, други важни решения в плана за оцеляване на GM са закриването на редица заводи за двигатели, части и за асемблиране на автомобили, както и за намаляване на дилърските центрове на групата в САЩ с близо 50% до 2010 г.