В официалното съобщение на IIHS се казва, че всички участвали автомобили са получили високи оценки за безопасност на пътниците при традиционните тестове с удар срещу бетонен блок при същата скорост.
За разлика от традиционните тестове обаче, при челен сблъсък автомобил срещу автомобил, компактните градски коли показват много по-лоши резултати от автомобилите с по-големи размери.
След сблъсъка между Honda Accord и Honda Fit, специалистите от IIHS са открили много сериозни деформации на купето при Fit/Jazz, а главата на водача се е ударила във волана въпреки въздушната възглавница (през нея) и левият му крак е получил сериозна травма.
При сблъсъка между седана Mercedes-Benz C и Smart, малкият автомобил се е завъртял на 450 градуса.
Купето е много деформирано, като таблото е изместено напред и нагоре, воланът също се е преместил нагоре, в следствие на което водачът на ForTwo при реална подобна катастрофа би получил травма на главата и на двата крака.
От сблъсъка между Camry и Yaris се е отворила предната врата на малкия автомобил и седалката на шофьора е преместена напред. От това е последвал удар на главата на водача във волана през въздушната възглавница.
При подобна авария водачът на Toyota Yaris би получил травма и на шията и на десния крак.
Подобен тест направиха и в Немския автомобилен клуб ADAC през миналата година, когато сблъскаха Audi Q7 и Fiat 500 при скорост 56 км/час. Резултатът беше подобен. Ако това би било реална катастрофа, травмите на водача на фиата биха били много сериозни. Въздушната му възглавница се е спукала, а той би наранил гръдния си кош при удар с волана, а също главата и десния си крак.