IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Краш тестове на големи с малки автомобили

Застрахователният институт по пътна безопасност в САЩ (IIHS), направи редица тестове, които за пореден път доказват по-добрата защита на пътниците в по-големите автомобили.

Краш тестове на големи с малки автомобили
Това разбира се не е нещо неизвестно досега. Институтът обаче прави поредица от тестове, при които челно се удрят големи и малки автомобили. Краш тестът е направен при скорост 64 км/час и в него участват шест автомобила. Honda Accord срещу Honda Fit (Jazz), Mercedes-Benz C300 срещу Smart ForTwo и Toyota Camry срещу Toyota Yaris

В официалното съобщение на IIHS се казва, че всички участвали автомобили са получили високи оценки за безопасност на пътниците при традиционните тестове с удар срещу бетонен блок при същата скорост. 


За разлика от традиционните тестове обаче, при челен сблъсък автомобил срещу автомобил, компактните градски коли показват много по-лоши резултати от автомобилите с по-големи размери. 


След сблъсъка между Honda Accord и Honda Fit, специалистите от IIHS са открили много сериозни деформации на купето при Fit/Jazz, а главата на водача се е ударила във волана въпреки въздушната възглавница (през нея) и левият му крак е получил сериозна травма. 


При сблъсъка между седана Mercedes-Benz C и Smart, малкият автомобил се е завъртял на 450 градуса. 


Купето е много деформирано, като таблото е изместено напред и нагоре, воланът също се е преместил нагоре, в следствие на което водачът на ForTwo при реална подобна катастрофа би получил травма на главата и на двата крака. 


От сблъсъка между Camry и Yaris се е отворила предната врата на малкия автомобил и седалката на шофьора е преместена напред. От това е последвал удар на главата на водача във волана през въздушната възглавница. 


При подобна авария водачът на Toyota Yaris би получил травма и на шията и на десния крак. 

Подобен тест направиха и в Немския автомобилен клуб ADAC през миналата година, когато сблъскаха Audi Q7 и Fiat 500 при скорост 56 км/час. Резултатът беше подобен. Ако това би било реална катастрофа, травмите на водача на фиата биха били много сериозни. Въздушната му възглавница се е спукала, а той би наранил гръдния си кош при удар с волана, а също главата и десния си крак.
0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    xtrax ( преди 15 години )
    abe stiga s tiq bmw-ta be hora... kakvo tolkova gi reklamirate... vseki si ima pravo na izbor kakto kazva kolegata... bmw bmw bmw bmw... puk tolkova li sa zajadneli za reklama tiq germaci be... az karam nemska kola ot druga vodeshta marka i pravq 100km v sofia na den veche 2-ra godina samo 400 lv za prednica dadoh... kolata ne se plashi ot karane kolegi! plashi se ot nepotdurjane... uspeh to all :)
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Амстел ( преди 15 години )
    Ами чак толкова навътре не съм в автомобилната индустрия че да знам дали са си платили ,но щом казваш,може и да знаеш :)
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до Амстел ( преди 15 години )
    Пет звезди, защото са платили бакишиш на Euro NCAP. Пък и тези тестове по безопастност не са реални, за разлика от тези, които правят в САЩ.
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Амстел ( преди 15 години )
    Не съм фен на леки коли.Но това БМВ дето хвалите 2000 -2004-5г колко звезди има от Euro NCAP ,защото една проста Лагуна от същата година има 5 звезди.Сега какво да си мисля за БМВ
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Доп идиота Badi ( преди 15 години )
    Напротив едно BMW от платформата E46 може да изкара доста години. Даже сега са като нови. Нищо че са на няколко години. А Пежо 107 за 2 години е като трошка...
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NN ( преди 15 години )
    Коментиирам те защото точно ти обвини в комплекси притежателите на конкретна марка коли,а с тезата на Хенри Форд се самоотричаш в нападките ти за Тата Нано.Лека вечер не приемай толкова лично нещата всички караме бараки и дори новите ни коли са с качество различно от тези в Европа
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Badi ( преди 15 години )
    Samo de ne sam kazal ni6to za nikoq marka prosto kazah tezata na Henri Ford "Nai hubavta kola e novata, nezavismo kakva"
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NN ( преди 15 години )
    Уж не се заяждаш а избиваш веднага комплекси виж пич карай си моргаджийските части остави всеки сам да избира ново или втора употреба просто престани да изказваш коммпетентно мнение за всички марки защото ти не ги познаваш.Карай квато кола ти е кеф но не класирай отделни марки като калпави.Ако всички харесваха една марка щеше да има само един завод
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Badi ( преди 15 години )
    Ne6tata sa mn otnositelni kakto i da e seki si pravi sam izobra az sam probval i 2te ne6ta. A do pari neka ne se zajdame ti kakva kola moje da si pozvoli6 NE VTORA UPOTREBA mai o6te ne izmislena takava ili 4aka6 oficiqlnoto puskane na TATA Nano v Balgariq.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    НН ( преди 15 години )
    Сега е редно да прочетеш пак 5 поста надолу и да се замислиш дали е редно да даваш толкова компетентни мнения за всички марки и коли, които ти не притежаваш щото не са по джоба ти след това обяснявай на всички колко си голям шофьор