IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мазда 323/Mazda 323

+ вътрешно пространство с възможност за вариации, добра изработка, удобни седалки и много висока надеждност (за модела след 8/98)- небалансирано окачване, мързеливи мотори, високи сервизни разходи, пропуски в оборудването за сигурност (за модела след 8/98)

Мазда 323/Mazda 323
 История на модела
 
9/89 Представяне на новия модел на произвежданата от 1977 г. Мазда. Каросерия във версии хечбек, седан и комби. Мотори: бензин - 1.4 литров с 67 или 73 к.с., 1.6 литров с 86 к.с., 1.9 литров с 103 к.с. и дизел - 1.7 литров с 82 к.с.9/94 Смяна на модела: хечбек лимузина с 3 врати (323C), седан с 4 врати (323S) и хечбек с 5 врати (323F). Допълнителни мотори 1.5 литров 4-цилиндров с 88 к.с. и 2.0 литров V6 с 144 к.с.11/94 Нов 1.9 литров мотор с 114 к.с. за версиите C и S, а малко по-късно и за F1/97 Нова хечбек версия с 3 врати - Модел 323Р8/97 Модел 323P вече и с 2.0 литров дизел с 71 к.с.10/98 Нов 2.0 литров турбодизел с 90 к.с.4/00 Модел 323F с 1.9 литровия мотор вече и с автоматик10/00 Моделът 323Р спрян от производство. Преработване на F и S моделите. Нови 1.6 литров мотор с 98 к.с., 2.0 литров с 131 к.с. и един дизелов 2.0 DiTD с 100 к.с.7/03 Смяна на модела с Мазда 3Тази Мазда винаги е на едно от най-високите места в статистиките за надеждност. За съжаление дизайнът (до 2003 година) не беше на нивото на техниката, а оттам и имиджът на колата не е много силен. Това е и причината 323 втора ръка да са по-евтини отколкото заслужават. Звезда на гамата 323 е хечбек версията с 5 врати, обозначена с F. Ниският й покрив носи недостатъци като влошена видимост за шофьора и доста стеснени пространствени отношения на задната седалка. Обковката на коланите на страничните колонки е разположена прекалено близко до главите на пътниците. Облегалките за главите пък са твърде малки. Все пак от 98 година 4 еърбега и ABS са серийни.
Товаренето на малкия багажник (обем 300 литра) е доста непрактично, защото хоризонталният му кант е разположен високо. В името на красотата са пожертвани и защитните лайсни за врати, калници и брони, които в резултат се драскат лесно. За сметка на това извънредно надеждната компактна кола очарова още с базовия 1.5 литров мотор с 88 коня със съвсем прилична мощност и нормален разход. Най-добрият компромис между ускорение/мощност и разход на гориво е вторият бензинов мотор в гамата с обем 1.9 литра и 114 коня. Най-икономичният 1.4 литров двигател с 73 к.с. беше монтиран основно на безуспешните 323 C и 323 S модели.
Едно е общото между всички версии - надеждността. Това се дължи и на факта, че те залагат повече на проверени технологии, отколкото на иновации. Дизелите са прекалено стари от техническа гледна точка чак до 10/2000 година, когато беше представен 2.0 DiTD с директно впръскване. Най-често срещани повреди
 
Мотор: трудности произтичат от прегряване, причинено от прегорели гарнитури на главата и от скъсани ангренажни ремъци
Проблеми с горивните помпи
Електрика: повреди в генераторите и акумулаторите, повреди в подгряването на задните стъкла и в светлините
0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    - ( преди 15 години )
    абе Влади, ти знаеш ли, че повечето коли на същите години имат нужда от смяна на половината части по тях за да се карат нормално. Изгнили калници са бял кахър за толкова стара кола. Така, че много е добра даже Маздата...
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    vladi ( преди 15 години )
    imam takavamazda 323f .kolata e dobra,no ima i slabi mesta edno ot koito e lesnoto gniene na zadnite kalnici i pragovete ina4e dobre varvi i barzo uskorjva ot 0 do 100km.
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    fen ( преди 15 години )
    Аз карам мазда 323 Ф '98, точно като на снимките - страхотна е и съм много доволен, много надеждна и здрава със страхотен вид и стои впечатляващо на пътя. Наистина са направени жертви за сметка на дизайна, но колата определено си има повече плюсове отколкото минуси. Като цяло една от най-добрите в класа си.
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    mazda ( преди 15 години )
    mnogo b1rza i dobra koli4ka