IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мазда 323/Mazda 323

+ вътрешно пространство с възможност за вариации, добра изработка, удобни седалки и много висока надеждност (за модела след 8/98)- небалансирано окачване, мързеливи мотори, високи сервизни разходи, пропуски в оборудването за сигурност (за модела след 8/98)

Мазда 323/Mazda 323
 История на модела
 
9/89 Представяне на новия модел на произвежданата от 1977 г. Мазда. Каросерия във версии хечбек, седан и комби. Мотори: бензин - 1.4 литров с 67 или 73 к.с., 1.6 литров с 86 к.с., 1.9 литров с 103 к.с. и дизел - 1.7 литров с 82 к.с.9/94 Смяна на модела: хечбек лимузина с 3 врати (323C), седан с 4 врати (323S) и хечбек с 5 врати (323F). Допълнителни мотори 1.5 литров 4-цилиндров с 88 к.с. и 2.0 литров V6 с 144 к.с.11/94 Нов 1.9 литров мотор с 114 к.с. за версиите C и S, а малко по-късно и за F1/97 Нова хечбек версия с 3 врати - Модел 323Р8/97 Модел 323P вече и с 2.0 литров дизел с 71 к.с.10/98 Нов 2.0 литров турбодизел с 90 к.с.4/00 Модел 323F с 1.9 литровия мотор вече и с автоматик10/00 Моделът 323Р спрян от производство. Преработване на F и S моделите. Нови 1.6 литров мотор с 98 к.с., 2.0 литров с 131 к.с. и един дизелов 2.0 DiTD с 100 к.с.7/03 Смяна на модела с Мазда 3Тази Мазда винаги е на едно от най-високите места в статистиките за надеждност. За съжаление дизайнът (до 2003 година) не беше на нивото на техниката, а оттам и имиджът на колата не е много силен. Това е и причината 323 втора ръка да са по-евтини отколкото заслужават. Звезда на гамата 323 е хечбек версията с 5 врати, обозначена с F. Ниският й покрив носи недостатъци като влошена видимост за шофьора и доста стеснени пространствени отношения на задната седалка. Обковката на коланите на страничните колонки е разположена прекалено близко до главите на пътниците. Облегалките за главите пък са твърде малки. Все пак от 98 година 4 еърбега и ABS са серийни.
Товаренето на малкия багажник (обем 300 литра) е доста непрактично, защото хоризонталният му кант е разположен високо. В името на красотата са пожертвани и защитните лайсни за врати, калници и брони, които в резултат се драскат лесно. За сметка на това извънредно надеждната компактна кола очарова още с базовия 1.5 литров мотор с 88 коня със съвсем прилична мощност и нормален разход. Най-добрият компромис между ускорение/мощност и разход на гориво е вторият бензинов мотор в гамата с обем 1.9 литра и 114 коня. Най-икономичният 1.4 литров двигател с 73 к.с. беше монтиран основно на безуспешните 323 C и 323 S модели.
Едно е общото между всички версии - надеждността. Това се дължи и на факта, че те залагат повече на проверени технологии, отколкото на иновации. Дизелите са прекалено стари от техническа гледна точка чак до 10/2000 година, когато беше представен 2.0 DiTD с директно впръскване. Най-често срещани повреди
 
Мотор: трудности произтичат от прегряване, причинено от прегорели гарнитури на главата и от скъсани ангренажни ремъци
Проблеми с горивните помпи
Електрика: повреди в генераторите и акумулаторите, повреди в подгряването на задните стъкла и в светлините
0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    velin ( преди 11 години )
    И аз съм се спрял на една мазда 323 .15 /90 коня /94 година.. .искам някой да ми каже нещо повече за този модел има ли файда от него
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    кранко ( преди 13 години )
    Готина си е колицата карайте си я със здраве. И аз си имам такава с 1,5 двигател 94г. за сега напълно ме устройва. Колата е без забелешки от моя страна :)
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    dedopop ( преди 14 години )
    205/45/15az q karam s takiva
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    gad ( преди 14 години )
    Какви са тия глупости че дизайна не е на нивото на техниката?! Дизайна го е правил човек от Porsche - http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Lantis
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    323c ( преди 14 години )
    чак пък бърза, ако е гт-р да *** другите....
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    323c ( преди 14 години )
    Има някои неточности в тая статия ама айде.Abs е сериен за BHA от раждането и 1994. Обковката на коланите къде да е след като е нисък покрива. А за дадените минуси всеки каращ 323F и 323C BA, доста ще се засмее, както и аз :)
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    zarini ( преди 14 години )
    ako nqkoi ima 4asti za mazda 323 f da pishe - skype - zarkostr76
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    zarini ( преди 14 години )
    jena mi kara mazda 323 f v6 24 w , i q blusna predi 3 dena ( zavartq se na led ). i sega mi trqbvat predna bronq s halogeni , lqv i desen miga4 , lqv far elektri4eski .
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 15 години )
    абе аз карам 323ф 1.8 115кс.колата няма грешка за годините си 1997г.Абе в каталога пише че пазмера на гумите да са 195/55/15.Какъв друг размер 15" еподходящ да сложа.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ммм даа добра е колата, но наистина си има жертви в името на на дизайна и на големи хора като мен това им идва в повече.. аз карам старата ф-ка... 1.6 върви повече от 1.5 от новата.. има култовия 1.8 двувалов, има доста повече пространство и определено много по-добра видимост назад... за дизайна на старата всеки си решава на мен ми харесва доста