BMW са разработили водороден двигател с най-висока ефективност в света.
Разработката представлява моновалентен водороден двигател с типичната за дизеловите автомобили геометрия и прогресивна водородна технология за директно впръскване под високо налягане, който постига ефективност до 43%.„С оглед на ограниченото наличие на изкопаеми горива и нарастващото въздействие на вредните емисии върху околната среда сме убедени, че двигателят с горене на водород ще заеме важно място в продуктовата гама на бъдещи алтернативни концепции за задвижване. Той ще има решаващ принос за повишаване на нашата гъвкавост спрямо високите очаквания на нашите клиенти”, каза проф. д-р Раймонд Фрейман, Управляващ директор на BMW Group Forschung und Technik GmbH*
.jpg)
Наскоро разработената горивна система съчетава силните страни на концепциите за запалване с искра и дизел, като същевременно оползотворява полезните горивни свойства на водорода, постигайки по този начин стойности на ефективност, които дори надвишават тези на съвременните турбодизелови двигатели.Инженерите използват за основа на работата си съвместния проект на ЕС HyICE, при който се постига максимална специфична мощност до 100 кВт/л работен обем при водороден процес на горене с искрово запалване.Двигателя е оборудван с цилиндрова глава, която работи с водород на базата на сериен дизелов двигател. Горивната камера на двигателя е конфигурирана съвместно от BMW и Технологичния университет в Грац, чрез използване на цифрова симулация на потока.Горивните инжектори, дело на HOERBIGER Valve Tec GmbH, представляват инжектори под високо налягане за директно впръскване на водород в горивната камера при налягане, достигащо 300 бара. Задълбочени изпитвания и проучвания, показват че съчетаването на системите на искрово запалване и горене с дизелово гориво с повърхностно запалване чрез свещи и свързаното дифузно горене, е идеалното решение. В резултат на това може да се обхване цялата гама на характерните работни показатели на типичния двигател на пътнически автомобил и се постига ефективност от 43 %. Допълнителните ползи са увеличаването на специфичната мощност и намаляването на разхода на гориво. Този резултат превъзхожда най-добрите понастоящем турбодизелови двигатели с ефективност от максимум 42 %. Тъй като топлината от изгорелите газове при двигателите с вътрешно горене може да се оползотворява добре поради високите температурни стойности, за в бъдеще ще е възможно още по-голямо увеличаване на общата ефективност в резултат на използването на излишната топлина, заявиха още от BMW.*
BMW Group Forschung und Technik GmbH е 100% дъщерно дружество на BMW AG и от 2003 г. се занимава с научните изследвания в BMW Group