IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новаторски високоефективен двигател от BMW

BMW са разработили водороден двигател с най-висока ефективност в света.

Новаторски високоефективен двигател от BMW
Разработката представлява моновалентен водороден двигател с типичната за дизеловите автомобили геометрия и прогресивна водородна технология за директно впръскване под високо налягане, който постига ефективност до 43%.„С оглед на ограниченото наличие на изкопаеми горива и нарастващото въздействие на вредните емисии върху околната среда сме убедени, че двигателят с горене на водород ще заеме важно място в продуктовата гама на бъдещи алтернативни концепции за задвижване. Той ще има решаващ принос за повишаване на нашата гъвкавост спрямо високите очаквания на нашите клиенти”, каза проф. д-р Раймонд Фрейман, Управляващ директор на BMW Group Forschung und Technik GmbH* Наскоро разработената горивна система съчетава силните страни на концепциите за запалване с искра и дизел, като същевременно оползотворява полезните горивни свойства на водорода, постигайки по този начин стойности на ефективност, които дори надвишават тези на съвременните турбодизелови двигатели.Инженерите използват за основа на работата си съвместния проект на ЕС HyICE, при който се постига максимална специфична мощност до 100 кВт/л работен обем при водороден процес на горене с искрово запалване.Двигателя е оборудван с цилиндрова глава, която работи с водород на базата на сериен дизелов двигател. Горивната камера на двигателя е конфигурирана съвместно от BMW и Технологичния университет в Грац, чрез използване на цифрова симулация на потока.Горивните инжектори, дело на HOERBIGER Valve Tec GmbH, представляват инжектори под високо налягане за директно впръскване на водород в горивната камера при налягане, достигащо 300 бара. Задълбочени изпитвания и проучвания, показват че съчетаването на системите на искрово запалване и горене с дизелово гориво с повърхностно запалване чрез свещи и свързаното дифузно горене, е идеалното решение. В резултат на това може да се обхване цялата гама на характерните работни показатели на типичния двигател на пътнически автомобил и се постига ефективност от 43 %. Допълнителните ползи са увеличаването на специфичната мощност и намаляването на разхода на гориво. Този резултат превъзхожда най-добрите понастоящем турбодизелови двигатели с ефективност от максимум 42 %. Тъй като топлината от изгорелите газове при двигателите с вътрешно горене може да се оползотворява добре поради високите температурни стойности, за в бъдеще ще е възможно още по-голямо увеличаване на общата ефективност в резултат на използването на излишната топлина, заявиха още от BMW.*BMW Group Forschung und Technik GmbH е 100% дъщерно дружество на BMW AG и от 2003 г. се занимава с научните изследвания в BMW Group
0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    delgogo ( преди 16 години )
    и да направят двигатели с 0-ва емисия нашите Икаруси, Кразове, Камази и Шкоди (камиони) от 80 год пак ще се движат и ще тровят живота на хората :)
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    khbhy ( преди 16 години )
    В думите на NANI има истина. Гледайте "zeitgeist" и ще се убедите! Има го в ***.zamunda.net
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ......... ( преди 16 години )
    BMW sa golqma marka za tova vinagi 6te sa nad vsi4ki
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    КОКодад ( преди 16 години )
    Нани няма смиъл да пишеш 2ри коментар за твоя защита (6 -16.06 и 7-16.08)И тва е така че си е от климата на Земята, но хората ускоряват този процес. И да знаеш че CO е доста вреден - води до задушаване, оловото се натрупва в организма и си остава там, за това се търсят алтернативи, защото след някоя др година големите градове ше изчезнат.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Стоян ( преди 16 години )
    Тук пуберите нямат спирачки.....веднага квалифицират и се изказват компетентно от дупките си.Нани иска да ви каже, драги глупави човечета, че глобалното затопляне е много повече свързано със циклите на Земята, отколкото е причинено от човека. Четете повече, преди да плюете, защото сте глупави и промити....
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 16 години )
    Ае да не се обижадаме ,а?Не съм казал,че няма глобално затопляне,казвам,че не "вредните" емисий на човечеството са причина за проявата му.Аз съм виновен не се изразих правилно.Глобални затопляния и застудявания е имало откакто Земята съществува,какво ги е причинявало?Вредните емисий на динозаврите ли?Това е *** заблуда,за която се отделят умопомрачителни суми.....Единствения смисъл за създаването на подобни двигатели като този на БМВ е да се намери заместител на петрола,защото той свършва:)
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    nani ti is ebahti tupaka be moito momche - globalnoto zatoplqne bilo zabluda, ami che lednicite se topqt susto e zabluda, che stavat navodneniq i uragani e zabluda, a susto i che beshe lqto tuka za nqkolko dni minaliq mesecA nai golqmata zabluda sigurno e atomnoto orujie - sigurno ne e po opasno ot prashka a?
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Що бе, това че са ти промили мозъка не значи че NANI не е прав....а иначе за да се добие водород трябва енергия.. от де ще дойде ? миии от горене на полезни изкопаеми и пак става мижи да те лажем
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    NANI ti nai-zablodenia kon s kapaci v istopriata na konevadstvoto!!!!Po tapo i ogranicheno saznaie ot tova v goliamata ti konska kartuna edvali ima :))))
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 16 години )
    "Нарастващото въздействие на вредните емисий върху околната среда...." За мене глобалното затопляне е най-голямата заблуда в историята на човечеството,напразно се влагат милиарди за ограничаването на "вредни" емисий.Иначе браво на БМВ за тази разработка:)