IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Saab и Volvo се сливат?

Многобройните проблеми пред които са изправени двете шведски автомобилни фирми, трябва да ги доведат до сливане, счита вицепрезидентът на GM Боб Луц.

Saab и Volvo се сливат?
Сега Saab е част от групата GM, а Volvo е в групата на Ford. И двете фирми не могат да получат финансова помощ от американското правителство, защото тя важи само за заводите на територията на САЩ. Не могат да получат помощ и от Швеция или друга европейска страна, защото са част от американски групи. 


Saab вече обяви банкрут в Швеция с цел да се обособи като независима от GM фирма.  

От Ford се опитват да намерят купувач за Volvo, като най-напреднали са разговорите с китайската фирма Geeley. 

Цялата безизходица до момента и  реалната възможност славните някога шведски марки да изчезнат, кара Луц да заяви, че двете фирми ще оцелеят по-лесно ако станат една. Така наистина ще изчезнат проблемите на GM и Ford, но дали ще бъдат спасени Saab и Volvo? 

„Мисля, че ще бъде трудно да се намери купувач за Saab, казва Луц, защото купувачите се интересуват от реалното състояние на фирмата, не от славното й минало. Кой ще купи фирма, реализираща непрекъснато през последните години загуби?” 

Въпреки това мнение на Луц, шефът на Saab Ян Аке Йонсон заяви, че имало поне осем фирми интересуващи се от Saab. 


В същото време шефът на Volvo Стефан Одел (Stephen Odell) се обяви против продажбата на фирмата на китайски собственици.  

Неговите надежди са свързани с евентуален заем, който шведското правителство да подсигури от Европейската инвестиционна банка. 

Сагата около Saab и Volvo продължава, като все още не се вижда добър изход от кризата за двете шведски фирми. Трудно е да се прогнозира какво ще се случи и дали евентуалното сливане, предложено от Боб Луц, може да ги спаси.
0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    просто така ( преди 14 години )
    Виждам, че М3 явно отдавне не живее в БГ-то, та оттам и тази елитарна надменност - и с право! Само че: дойчовците наистина не харесват никак волво - ясно е по какви причини на гордостта. И второ: хайде малко по-сериозно: статистики!! Смешно е просто да вярваш на любимата си статистика! - за качество?!*** маркетинг, братче, това е. Хайде със здраве.P. S. А новината за сливането всъщност радва, мисля освен тебе, всички бяха на това мнение.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    renault megane ( преди 15 години )
    az mn haresvah i dvete firmi no dokato ne razbrah 4e dizela na saab e ot opel ina4e volvo shte sgreshi ako se obedini spored men
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    dve sa firmite za sigurnost po puti6tata tova sa saab i volvo pone za men mercedes su6to stava
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    смешко ( преди 15 години )
    ейй тва момче М3 изобщо неогладнява,постоянно му сипвате да яде.пък вие сте мнооо любопитни,човека си каза всичко е PR,нали каза че колата му струва 100 000 лв.:)сладур голям е сега остава само да прочете някоя статистика,какви коли можеш да си купиш за такива пари и тогава ще ни каже,нали М3:)
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    тони ( преди 15 години )
    Според мен М3 ще да си е купил японски автомобил.Надежден, икономичен, здрав и най-важното, държи цената поне 3 години ... хахаха...
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ей не издава коя е "надежната,икономична" кола, която "след 3 години" да може да продаде "без голяма загуба". Ясно е че няма да са "салати" Фиат, Рено, Пежо, Волво, Сааб , Мерцедес и други "немци, които са тръгнали по наклонена плоскост". Коя ли ще е тя? Гледам интелигентно момче си, посъветвай читателите.... моля !!!
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    M3 ( преди 15 години )
    За това няма значение каква кола съм си купил.Гледах да е надеждна,икономична,... все неща които всеки търси.Марката имаше значение до толкова,че след 3 години да мога да я продам без голяма загуба.Но в никакъв случай не съм изпаднал в ентусиазъм.Още по-малко от марката!Да не е на баща ми,или пък тази фирма ми плаща заплатата!Изобщо не се обвързвам емоционално с някакъв предмет,супер глупаво е!Още по-малко пък да чувствам принадлежност към не знам си каква социална група,или символ на социален статус заради знака на предния капак!Това мислене показва манталитета на хората,и до къде са израснали.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    М3 ( преди 15 години )
    Няма значение.Гледам на автомобилите като потребител,и смятам,че всички трябва да сме критични,като такива.Позиции от типа "...да отдаден заслуженото за някой модел на някоя фирма,хората са се трудили..." за мен е много грешно.Тези фирми ни изкарват всичко през носа,повярвай те ми!Ние им плащаме многократно над това което заслужават.Те на нас трябва да са благодарни,потребителите.Защото иначе нямаше тях да ги има.Те живеят на наш гръб,и ние имаме право да сме критични към това което ни пробутват.А тази пристрастност в марките е единствено в тяхна полза.Всичко е PR и се свежда до пари.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    .... ( преди 15 години )
    Mi kakva kola togava kara6 M3, stiga si kril
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    M3 ( преди 15 години )
    Имам добър съм,и закусвам добре.За разликата от много тук,аз казвам истината.Колата ми не е от най-скъпите,вече писах за това,но е нова.Не е Q7,като някой фантазьори,които като ги питат за конкретна подробност и не знаят какво да пишат.Не разбирам от всичко,интересувам се,това е!