IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова стратегия на Ford за бъдещия Focus

Това са първите снимки на един нов вариант на Focus, такъв какъвто не го познаваме досега.

Нова стратегия на Ford за бъдещия Focus
Това е купето с три врати, което се цели в сегмента на който се радват VW Scirocco и Renault Mégane Coupe


Ford има много амбициозни планове за следващото поколение на Focus, като първата версия от него, тази на MPV модела C-MAX, трябва да видим още през 2010. 

Според изданието Auto Bild, във Ford работят върху изцяло нов вид на автомобила версия купе. Както Renault показа с Mégane, възможно е да се предложат два съвсем различни варианта на един и същи модел (с пет и с три врати). Докато хечбекът с пет врати залага на по-консервативен дизайн и търси купувачи сред по-улегналите и семейни хора, купето с три врати има по-смел дизайн и търси почитатели сред по-младите. Сега и Ford иска да направи същото с Focus. 


Тези снимки дават най-добра представа за това, как ще изглежда бъдещото купе. Личат стиловите особености взети от новата Fiesta, с по-ниска решетка, нови фарове с LED секция. Издути арки над колелата, големи джанти придават агресивност на купето. Отзад правят впечатление новите задни светлини, ниска задна броня в стил дифузьор и спойлер на покрива. Дизайнът може и да е агресивен, но Focus Coupé е също така и практгичен автомобил с доста място на задната седалка. 

В интериора ще видим ново табло, а материалите използвани в него ще бъдат доста по-качествени от сегашните. Най-голямата промяна обаче ще дойде с появата на нова контролна система в стила на iDrive на BMW и COMAND на Mercedes. 

Автомобилът ще бъде произвеждан на новата платформа на Ford за компактни автомобили, която все още се разработва. Динамиката на колата ще бъде едно от главните й качества. Окачването на версията с три врати ще бъде малко по-стегнато в сравнение с това на версията с пет врати. 

Двигателите ще бъдат от новата серия на Ford турбоагрегати с директно впръскване на горивото EcoBoost. Базисен вероятно ще бъде двигателят с обем един литър и две версии на мощността – 89 и 108 к.с. За най-много продажби обаче се разчита на новия турбодвигател с обем 1.6 литра и две мощности – 148 и 178 к.с. 

С бъдещият Focus ще видим и два изцяло нови дизелови двигатели TDCi – първият с обем 1.6 литра и три версии на мощността – 89, 108 или 128 к.с., вторият с обем 2.0 литра и мощност 168 или 197 к.с. Стандартна ще бъде механичната скоростна кутия с шест степени, но като екстра ще може да се избира и PowerShift с два съединителя. 

Новият Focus Coupé ще видим в края на 2010 г. Година по-късно ще се появят и версиитте комби и CC.
0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ford_fan ( преди 15 години )
    Така е наистина,но със забележката,че само 1.8 е на Форд.Този 2.0 в двата варианта на мощност е изцяло френски,разбирай блок,диаметър/ход,главава.Промяната е в софтуера на торбината.До сега се ровех в интернет и никъде не спонават за 80/20,пише си,че без 1.8 другите дизелови мотори са изцяло френски.Ама аз и преди го бях чел,просто се заблуждаваш.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    Kато допълнение , ..Има и изцяло Фордски мотори , 1.8 115 кс, . с тъй наречения кръгов common rail(рамапата е под формата на кръг) , при него работата е доста по шумна и некултивирана , на по-ниски обороти , но практиката показва , че е по надежден. И един от двата 2.0 TDci със 140 кс. е фордовски.Той се монтира на Мондео и S-Max Другият на Фокус 2 със 136 к.с е "френския" дизел. Определено е пъргав мотор , но всиките даваха проблем с EGR-клапана , на много малки километри.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    Господа , разбирма недоверието Ви , но като дългогодишен служител на споментата в статията марка, гарантирам за информацията. Тя е от първа ръка , не е спекулативна. Не бих си позволил да изнеса , невярна информация. Поздрави!
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ford_fan ( преди 15 години )
    нищо подобно 80/20...! Интересувал съм се точно по този въпрос,и ще ви кажа каква е истината.Ford нямат нищо общо в разработването на дизелите с PSA.Те само купуват от тях,гаранция!За това се оправдават изцяло с французите,че страдат от лошото им качество на двигателите в последните години,че вината не е тяхна.FORD отдавна изпуснаха надпреверата в дизелите,това е категорично и не е тайна.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    marin ( преди 15 години )
    ne gi sravnqvai s Hyundai,razlikata e golqma,te zadminaha PSA o6te predi 3 godini i sega nastigat Ford. v momnta rekorda za nai-tih dizel e na Hyundai . a PSA navsqkyde se raklimaret,4e sami si razrabotvat dizelite , Ford samo kupuva ,ne se zablujdavaite.A tehniq 1.8 e nai-spynatiq kon i nai-6umniq za tova e evtin,ima si pri4ina.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    on.on ( преди 15 години )
    Ще проверя това 80/20,но съм убеден,че не е истина.Понеже четох малка статия по въпроса,където помня,че пишеше,че Форд ще "купува",а не ще "разработва" с PSA.*** е,че Форд все пак зависят от Пежом,а аз си харесвам форд поначало.Как се оставиха така?!Виж само един Хюндай каква дизелова програма има,убиха рибата,особено в Германия през последните 5 месеца.Защо от Форд спят?
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MclarenF1/627 ( преди 15 години )
    Най-накрая един човек да даде правилния отговор на спора ви относно дизеовите двигатели на форд и на пежо.Само в допълнение ще кажа че това сътрудничество е от 1995г.Така че не се карайте повече относно двигателите.Приятен ден
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    Схемата с моторите е такава: 1. TDci и HDI са абсолютно еднакви мотори.2. Пройзвеждат се във заводи на френската PSA.Номенклатурните им номера и означения са на френски, независимо 4е се монтират на автомобилите от групата на Форд.(вкл. Ягуар)3. Разработката им обаче е съвместна , като по голямата част от финансирането и научния потенциал е на FORD. (80/20)По- правилно е да се каже че , Пежо/Ситроен са с мотори на Форд, който се пройзвеждат във Франция.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Roni ( преди 15 години )
    EEE razocharovahte me be momcheta. Neznaeh che ford sa s frenski dvigateli. Karam mondeo 2.0 TDCI 140 i sam dovolen zasega, predi tova imah volvo S40 benzin(1999 godina)i znam che dvigatelq s frenski i ne bqh dovolen. Goreshe iako , kolata vurveshe tromavo i kato izprevarvash trqbva da ia rejesh kato za svetovno. Taka che nqmam dobri spomeni ot frenskite dvigateli. No mondeoto ima mnogo dobri harakteristiki , a otnosno ikomomichnost e 6 gradsko dava 8 izvungradsko 5 - 5.5l. She gi shibam ot Moto-phfoe kazaha mi che bilo nai novata razrabotka na ford i mnogo bila hvalena.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    За разбирачите които не знаят Пежо е най-големият производител на дизели.1.8 TDCI се произвежда и до днес и се монтира на всички фордове без фиеста, като повечето купени в България са имено с този двигател защото е с около 2 хиляди лева по евтин от 1.6 на пежо.Много други фирми не произвеждат собствени дизели като Опел,Мицубиши,Мазда и др. поради високите разходи за разработка.