Дизайнът на вратите, тип "криле на чайка" е базиран на класиката 300 SL Gullwing. Тази форма и механика на вратите са позволили на инженерите, проектирали модела не само да създадат невероятен дизайн, но и ги е улеснила при интегрирането на хибридната технология в модела. Батериите които захранват SLK Gullwing са интегрирани под страничните праговете, които са позиционирани доста високо, заради отварящите се на горе врати.
Според информацията, хибридната технология на модела е заета от представяният на автомобилното изложение в Детройт - Mercedes-Benz Blue Zero E-Cell. Това означава, че бъдещият SLK Gullwing ще се захранва от електромотор и литиево-йонни батерии, позволяващи му да измине разстояние от около 200км. с едно зареждане.
Най-вероятно, електромоторът ще бъде комбиниран с доработен 3,5-литров бензинов V6 агрегат, зает от настоящият SLK. Като допълнение, новият модел ще разполага със стоп-старт система и със система за регенериране на спирачната енергия. Това предполага, че автомобилът ще демонстрира среден разход от около 6 литра на 100 километра и вредни емисии в рамките на 150 г/км.
В същото време щадящият околната среда модел, няма да загуби спортните си качества. От компанията обещават ускорение от място до 100 км/ч. в рамките на 5 сек. и максимална скорост от 250 км/ч. Ако тези стойности ви се сторят скромни, то тук е монета да споменем, че SLK Gullwing ще получи и още по-силна, AMG версия.
Според информацията по-големият Mercedes-Benz SLC ще бъде представен до края на годината, а по-малкият екологичен SLK Gullwing ще се появи на пазара през 2012 година.