Друга промяна ще бъде механичната скоростна кутия с шест предавки, която стандартно ще се предлага с бензиновия двигател 1.6. При новата версия на двигателя 2.0 HDi FAP е повишена мощността от 100 kW на 103 kW, като в същото време комбинираният среден разход е паднал с 0.2 литра на 100 км, до 5.3 литра.
При двигателят 1.6 HDi FAP (88 kW), при версия 308 SW, също пада разходът на гориво от 5.1 на 4.9-5.0 (според оборудването).. Това е станало заради новите гуми Energy Saver. При най-силният бензинов турбодвигател 1.6 THP с мощност 110 kW, стандартно ще се монтира скоростна кутия с шест степени. Това заедно с новите гуми Energy Saver намалява средния комбиниран разход с 0.1 литра на 100 км, до 7.0 литра.
Освен споменатите двигатели, при Peugeot 308 и през 2009 г. ще се монтират агрегатите 1.4 VTi (70 kW), 1.6 VTi (88 kW) и 1.6 HDi (66 kW).
С Peugeot 308 ще се предлага от януари 2009 и новата навигационна система WIP Nav, която е със седем инчов дисплей и информация запаметена в SD карта. Новата навигационна система ще се предлага в Германия за 950 евро.