IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Започват дебатите в Европа за вредните емисии от новите коли

Италия свали възраженията си за поетапно въвеждане на по-строги норми за опазване на околното среда в ЕС.

Започват дебатите в Европа за вредните емисии от новите коли
Европейското законодателство цели да въведе много по-ниски норми за вредни емисии на новите автомобили от 2012 до 2015 г. 

Досега се предлагаха пределни норми за емисии на СО2 до 130 грама на километър и това предложение се подкрепя от Франция, Германия и Великобритания, а Италия имаше възражения. Сега на 24 ноември въпросът отново ще бъде обсъждан от представители на Европейската Комисия, Европейския парламент и страните членки на ЕС, съобщава изданието Automotive News Europe. 

На тези разговори трябва да се определят и глобите за производителите, чиито автомобили не отговарят на приетите норми. Засега се предлагат глоби от пет евро за един грам превишаващ екологичните норми, 10 евро за втория грам, 15 евро за третия грам и т.н. При автомобили чиито вредни емисии надхвърлят с много приетите норми се иска глоба от 95 евро на грам. 


Ясно е, че подобни правила ще ударят най-силно производителите на спортни автомобили и скъпи автомобили с голяма мощност. Това естествено ще повиши с много техните цени и ще намали търсенето 

Например суперавтомобилът Lamborghini Gallardo LP560-4, има вредни емисии от СО2 329 г/км. Ако решението бъде прието без промени, цената на този автомобил ще се повиши с 19 000 евро. 
0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    1996 година ( преди 9 години )
    най добрите еко автомобили ще се произвеждат в Н Р БЪЛГАРИЯ
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    това няма да засегне германците, те са много напред в намаляването на вредните емисии. Най-голям проблем ще има в Италия, пострадали ще бъдат алфа ромео и ланчиа..Най-големите замърсители, виновни за затоплянето са корабите и тецовете! Никой не може да ме убеди че в Китай има какъвто и да е контрол на вредните газове от тецовете, а там се отваря по един такъв седмично.. Океанските кораби не са подложени на никакъв контрол, а техните 50 литрови двигатели харчат като малък град с автомобили и изхвърлят всичко в атмосферата, да не говорим че живота им е по над 30 години и редовно има такива ретро модели, при които няма абсолютно никаква екология.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    greenWorld ( преди 15 години )
    Точно Германците наи-добре знаят какво правят "компетентний caruzu" защото те заедно сус франция са на първите места по разработване на автомобили със ниски нива на co2, а пък другите да му мислят .И м/у другото ако нямаше световни воини сега още щяхме да караме москвичи туко що произведени като нов автомобил и да си пращаме писма по пощата вместо да говорим по gsm-и. :)
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    caruzu ( преди 15 години )
    Ей това е първата стъпка към разпада на Европейския съюз,Защото автомобилната индустрия в Германия е първия или втория локомотив на Германската икономика, а тя от своя страна на Европеиската, и Ангела Меркел ще не ще рано или късно ще трабва да се съобрази сънародниците си. А тези гнусни европеските бюрократи са същите като нашите, приемат екологични норми без да си имат хал хабер за какво става въпрос, и колко много пари ще трябват за това, което пък рефлектира върху нас потребителите,загледаите ги по телевизията и ги вижте те в какви коли се возят.Апропо Германците през 20 век направиха 2 големи поразий 1 и 2 св.в. през 21 може да направят нова поразия като сринат европеиския съюз - за някой това ще бъде по лошо и от война.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Просто по бедните ще карат по малки коли ....заможните хора пак ще си карат джиповете,мастиите си лаят кервана си върви
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Qvno ne si karal hubav djip da vidi6 kakuv kef e. Stiga da sum jiv i zdrav ot djip nqma da slezna. To si e vupros na vkus. Vqrno gori pove4e, no koito moje da si pozvoli ne mu dreme. Za zamursqvaneto ne sum tolkova siguren, za6toto vse pak se pod4inqvat na nqkakvi evropeiski iziskvaniq kato proizvejdat kolata. 3 djipa sum imal dosega i za drugi koli ne 6ta i da 4uq. Karam si bavno, ne se sustezavam i vsi4ko mi e OK
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Грую ( преди 15 години )
    За Германия става въпрос. По-късно и в други държави! Джиповете и разните там "шосейни локомотиви",визирам возилата за *** на прочути немски марки,изгарят и замърсяват колкото 2-3 автомобила от среден клас. Кому е нужно това?
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ot kude na kude puk djipovete? Po tiq dupki s kakvo da se predvijvam ako ne s djip?
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Грую ( преди 15 години )
    Ха така! Карайте локомотиви,ваш'та мамка фашистичка! И джиповете в градовете трябва да забранят!
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    alfonso ( преди 15 години )
    avtomobilite ne sa vinovni, nie-horata sme vinovni