За първи път тази система ще се появи през следващата година при новото поколение на E-Class. Системата е комбинация от радари, камери и специален компютър обработващ получаваната информация.
Принципът за работа на системата се основава на анализ на пътната обстановка, местоположението на околните автомобили, скорост на движение на колата и др. При вероятност от авария, компютърът затяга коланите за безопасност, привежда в готовност въздушните възглавници и готви колата за екстрено спиране.
При Mercedes-Benz вече съществува подобна система, наречена Pre-Safe (сега се монтира на С-Клас), но тя е базирана на показанията на датчиците на системата ESP и действията на водача. Тя не може да „предугажда” аварийна ситуация на пътя.
Новата система използва информацията получавана от радарите също и за да регулира светлината на фаровете без да заслепява насрещните автомобили. Според данните на представители на фирмата, в случай на лоша видимост и липсата на насрещно движение, светлината от фаровете може да бъде увеличена така, че да осветява до 300 метра напред, вместо обичайните 65 метра.
Освен това на новата E-Class ще се появи и устройството за информиране на водача при непреднамерено напускане на лентата на движение, а също и появата на пътни знаци ограничаващи скоростта на движение.