IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хонда Сивик/Honda Civic

+ добра изработка, солиден интериор, добри качества на пътя, бавна обезценка- дълги предавки, недиректни реакции на волана, лоша видимост

Хонда Сивик/Honda Civic
 История на модела
 
9/91 Представяне на новата генерация на на произвеждания от 1972 година модел4/92 Coupe CRX 1.6 VTI с 125 к.с. или 160 к.с.2/95 Смяна на модела. Първоначално само хечбек лимузина с 5 врати, а купето CRX продължава да се произвежда. Мотори от 75 до 160 к.с.10/95 Нови: модел с 3 врати и версия седан с 4 врати (мотори като при хечбека)3/96 Ново Coupe. Мотори: 1.6i (105 или 125 к.с.) Нови мотори за лимузините: 1.6i LS с 113 к.с. и 1.5i с 90 к.с.10/96 Нов мотор за лимузините: 1.8 Vti с 169 к.с.4/98 Комби вариант Aero Deck с мотори като при лимузините5/98 Спиране производството на CRX2/99 Подобрения в модела. 1.6i SR вече 115 к.с.1/01 Смяна на модела. Нов хечбек, веднага след това ново Coupe8/01 Нова версия с 3 врати. Спортен модел Type R с 200 к.с.5/02 Турбодизел с директно впръскване, 1.7 литров обем и 100 к.с."Едно ужасно мило семейство": Сивик има хечбек версии с 3 и с 5 врати, модел седан с 4 врати, комби, а също и спортното CRX Coupe.Много вентили, малък обем - така могат на кратко да се опишат компактните Хонди. Сивик си спечели положителни отзиви най-вече от германските статистики за аварии, изготвяни от "жълтите ангели" ADAC. Но високата надеждност е един от малкото истински козове на линията Сивик. Извън това, не особено забележителният от гледна точка на дизайн автомобил, предлага средностатистически качества. До представянето на пъргавите VTEC и VTi версии моторите са сравнително слаби - обемът на двигателя не може лесно да се замести с много вентили. В базовият мотор с 75 к.с. може да се усети следа от темперамент само при високи обороти. Малко по-добре се представя версията с 90 к.с., но чувствително повече мощност при ниски обороти предлага чак VTEC модела с 114 к.с., който харчи около 9л/100км. За любителите на повече мощност е подходящ моделът VTi с 169 к.с.
При оценяването на Сивик могат да се напишат максимум средностатистически бележки. Не е необходимо брутално натискане на газта за да се стигне до "изпилване" на гумите. Кормилното устройство е непрецизно, а при по-големи нервности на пътя окачването капитулира. Спирачките не са особено силни, а при високо темпо шумовете в купето са високи. Най-големият недостатък на особено обичания модел с 3 врати е нищожният 230 литров багажник. Възможността за разширяване чрез сваляне облегалката на задната седалка е някаква утеха, но и по-скоро полумярка. По тази причина, ако ще се ползва за семеен автомобил, по-практичният Сивик е този с 5 врати и голям заден капак или пък комбито със звучното име Aero Deck (след 98 г.) Двете предлагат освен това повече свобода за краката на седящите отзад. Серийното оборудване е богато само при скъпите версии. Малко е останало от предлаганите по-рано множество екстри в японските коли. По отношение на сигурността - от есента на 95 г. във всички версии има два еърбега серийно, а от април 97 г. и ABS. Странични въздушни възглавници обаче, или някаква система за електронно регулиране а-ла ESP не можаха да си пробият път до серийното обзавеждане чак до смяната на модела през 2001 година.От гледна точка на разходите са смущаващи високите цени на сервизно обслужване.В гамата Сивик най-значимата роля се играе от малката версия с 3 врати, която е и най-непрактична. По-непознатата и затова в ценово отношение пропорционално по-изгодна е покупката на комбито Aero Deck, а също и на хечбека с 5 врати.
 
Най-често срещани повреди:
 
Мотор: Внимание за износени ангренажни ремъци (особено от 97г.) - опасност от скъсване. Гарнитури на главата (до 93 г.). Дефектни шайби на клиновидния ремък (производство 96 г.)
Често се чупят тръбите на ауспуха.
Охладителна система: дефектни термостати, неуплътнени радиатори (до 95 г.)
Каросерия: корозирали фарове, шумове по каросерията и дефектни ключалки на вратите (променена затваряща система и ключове) 
0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    accord owner ( преди 16 години )
    Samo koito ima honda accord znae che ne moje da se doveri na druga kola.
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    bobi ( преди 16 години )
    хондите са супер яки бегачкилл.разхода е многопо нисък от написания по горе
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    blagointegra ( преди 16 години )
    kogato se nau4at germanci i francuzi da prav9r ot 1.6 121k.w togava da govor9t
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    e nema po golema tapotia ot tova kadeto e napisano za hondata e nema toia ne vijda po daleche ot prednizata na golfasi
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    vancool ( преди 16 години )
    тоя които го е писал т'ва "експертно мнение" е "експерт" по локуми и голф3 !!! д16к9... т'ва как е... аз съм 1.9 и ми е по-удобно ж сивика ('непрактичната" 3-вратка) на задната седалка оъколкото в бмв3серия !!! и наистина моля ви се изтриите тази глупост!!!"In the last 13 years Honda has made 15 million Vtec systems,and they have never,not once had a single failure!"-Jerеmy Clarкson
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    пацо ( преди 16 години )
    какво да ви кажа сефте поападам на сайта ... разгледах мого тест-драйв мнения - на колите които съм има и на тези на които съм се возил и изводите ми са че нямат нищо общо с това което е написано тук .. общи приказки - скъсани ремъци ..ражди ..дефектни шайби - още малко ша напишете ,че на модела на едиси кой авотмобил до 98 не му чистят хубаво чистачките - врели некипели, както написа колегата по-долу .. тоя дето пише тия статии или кара мерцедес 190 или се вози с такси !!! единственото което ме радва в тая статия спрямо другите 10-на които прегледах е ,че за хонда пишат изключително повърхностни догатки - комфорт и т.н ми ако си 2.06 см нормално да ти е дисконфотно или пък да си ходиш на село събота следобяда да пръскаш ложето и няма каде да си сложиш пръскачката у сивичето 93 .. още повече ,че моторите от малкия клас 1.3 1.5 са каде каде по пъргави дори и от гси и голф еле пък тия мотори влиза у прекъсвач към 8-9 хил об/м .. това е перфекната кола за градки условия - не ми идва на ум нищо по-подходящо от хонда ..
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ivan ( преди 16 години )
    Tezi deto pishat tezi komentari kachvalili sa se niakoga na novite modeli na Honda?1.8L motor na Civic e napravo strahoten.Kolata e mnogo shiroka ot vutre i matrialite izpolzvani za tapiceriata sa mnogo kachestveni.A shto se otnasia za dizaina-poglednete Honda Civic 2006 Cupe.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ттт ( преди 16 години )
    Съгласен съм с коментарите и само ще допълня, че колата на снимката е модел от 2002 г. и е или 1.6 бензин или 1.7 ctdi, поне тези са ми известни за модела.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Тошиба ( преди 16 години )
    Авторът на мнението за Хонда очевидно не е в час - това е болен мозък, заразен от вируса на немските коли....Цял свят знае и е убеден, че Хонда са най-добрите, този баламурник ни говори врели-некипели срещу легендарната марка...Абе, чоджум, с вурстчета ли те нахраниха швабите, или франсетата се омаяха с тяхната си любов?
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    tupi ste ( преди 16 години )
    Определено класацията за най-голям "автор" който не се е доближавал до кола ще спечели този сайт.Има нужда от доста корекции а именно ,че от всичките милиони В-тек мотори излезнали на пазара няма нито един дефектен.За окачването няма какво да говорим.А сервизната потдръжка е на нормални цени и сравнително евтини части.Не пишете такива тъпотии бре вие не сте добре слезте от голфа