Това е разбираемо, защото и новото поколение на Golf VI е съвсем близко по стил с отиващият си Golf V. Специално при GTI VI са използвани същите визуални ефекти които виждаме и при GTI V.
Това са червените ленти в радиаторната решетка, черните ленти на праговете и което е най-странно същия модел лети джанти с размер 18 цола и пет кръгли отвора. В сравнение със стандартния VW Golf VI, вариантът GTI се отличава по различните фарове, модернизираната предна броня с променено място на фаровете за мъгла, по-големия спойлер на покрива и изцяло нова задна броня в която са двата накрайника на ауспуха преместени крайно дясно и ляво.
И вътре в интериора собствениците на досегашния Golf GTI няма да видят нищо по-различно от това което имат сега, с изключение на няколко детайла взети от Passat CC. Като цяло стилът на петата генерация GTI е пренесен направо в шестата.
Вероятно най-уникални в целия интериор са спортните седалки и спортния волан.
Двигателят на новия GTI е обновен и е малко по-мощен (210 к.с. вместо досегашните 200 к.с.), но иначе си е същият двулитров TFSI с максимален въртящ момент 280 Nm на разположение още от 1 800 об/мин (без промяна в сравнение с предишния GTI).
Скоростната кутия е механична с шест степени, като екстра може да се поръча и полуавтоматичната DSG с два съединителя. Новият Golf GTI ускорява от място до 100 км/час за 7.2 секунди, а максималната му скорост е 239 км/час. За сравнение сегашния GTI V с 200 к.с. постига същия резултат при спринта до 100 км/час и има максимална скорост 235 км/час. Никаква разлика, нали?
При разхода на гориво новият GTI е по-добре от досегашния с 0.5 литра – 7.5 литра на 100 км срещу 8.0 литра на 100 км при GTI V. Продажбите в Европа на Golf GTI VI ще започнат през пролетта на 2009 г.