IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Форд Мондео/Ford Mondeo

+ изпънат, лесно управляем автомобил, добро серийно оборудване, достатъчно пространство- до 2000 година относително качество на изработката, частично непрактично управление, запарващи седалки

Форд Мондео/Ford Mondeo
История на модела
 
1/93 Представяне на наследника на Сиера: първо само версия седан с 1.6 литров мотор с 90 к.с., 1.8 литров с 115 к.с, 2.0 литров с 136 к.с, както и един 1.8 литров турбодизел с 88 к.с.2/93 Представяне на версиите хеч-бек с 5 врати и комби11/93 Представяне на версия 4х4 с 1.8 литровия бензинов мотор8/94 Нов 2.5 литров V6 мотор с 170 к.с.8/96 Подобрения в модела, фейслифт. 1.8 TD вече 90 к.с.9/99 Нова спортна версия ST 200 с 2.5 литров V6 мотор с 205 к.с.9/00 Смяна на модела10/01 Нов Комън-рейл турбодизел 2.0 TDCI с 130 к.с.2/03 Представяне на спортната версия ST 220 във всичките три варианта на каросерията с 3.0 литров V6 мотор с 226 к.с., ниско свалена каросерия и 18 цолови лети джанти6/03 Фейслифт, разпознаваем по хромирания ръб на решетката10/04 3.0 литра V6 с 204 к.с. и 2.2 TDCI с 155 к.с.Предлагането на пазара е голямо, търсенето сравнително слабо, което е неразбираемо, предвид качествата на колата.Наследникът на Сиера е взет на въоръжение масово от търговски и куриерски фирми в Германия. От това възниква следният проблем на пазара втора ръка: След сравнително кратък срок на служебно ползване хиляди екземпляри се предлагат на пазара втора употреба на дъмпингови цени. Купувачите могат да имат голям късмет с отношението Цена/Качество, но офертите трябва да бъдат много точно проверявани. Фактът, че повечето купувачи избраха 1.8 литровия бензинов мотор с 115 к.с., стеснява избора на пазара втора ръка. Застарелият вече 16v агрегат е за щастие надежден партньор с приемливи характеристики и разход. 1.8 литровият дизел представлява технология от 80-те години. Много по-добър естествено е новият Комън-рейл турбодизел с 130 к.с., който се предлага от октомври 2001 година. На пазара за употребяване коли обаче все още не играе значима роля. Мощният V6, който стига в двете ST версии до 226 к.с. е препоръчителен по-скоро за маняците на тема конски сили. 4х4 моделите, които в началото бяха снабдени с 1.8 литровия мотор, а по-късно и с 2.0 литров, не са особено разпространени. Ако става дума за качества на автомобила по-новата версия естествено е за предпочитане, по - стегнато и спретнато придвижване, при такъв комфорт, ще се намери трудно в лимузина среден клас. Предшественикът също се числи към добре стоящите на шосето коли, само че технологичният напредък не стои на едно място от представянето на модела насам.
От гледна точка на оборудване и комфорт Форд винаги е означавал "много кола за по-малко пари". Съответстващо просторен и удобен е и Мондео. Ограничения има при първата генерация: седалките са много запарващи и през лятото е доста некомфортно. С представянето на Мондео през 93 г. Форд постави нови мащаби в оборудването за сигурност: това бе първата среден клас лимузина с два еърбега серийно. До ABS по това време не се беше стигнало, но в последствие Форд навакса. Актуалното Мондео се появи дори с еърбегове за главите на пътниците, но пък нямаше ESP. Оказа се, че са го пропуснали, въпреки че през есента на 2000 година ESP беше част от стандартите на средния клас автомобили в Германия. ESP се предлага неограничено за всички модели Мондео чак от юни 2003 година.
С актуалното Мондео Форд се отказа от стратегията да предлага всички варианти на каросерията на еднакви цени, само че и при предшественика комбито е най-скъпо, защото е най-търсено.Препоръчително е да се купуват екземпляри, произведени след фейслифта от 96 г., а новият модел се препоръчва неограничено. Най-често срещани повреди:
 
Мотор: При първото Мондео повреди, причинени от скъсани ангренажни ремъци или неуплътнени капачки на маслото. От 2000 година дефектни дизел, цилиндрови глави, проблеми с турбото, помпи на инжекциона.
Електрика: Ядове с мениджмънта на мотора, ключа за фаровете (до 2000 г.), индикатора за горивото, генератори
Дефектни автоматици (01 г.), скоростни кутии и съединители (особено 01 г.){moscomment}
0 от 500