Прототипи на новия автомобил вече бяха хванати, макар и скрити в „муле” с каросерията на сегашното поколение D3. Въпреки това бяха забелязани изтеглените калници, по-голямото разстояние между осите и по-широката следа. Бъдещата А8 на Audi ще се произвежда на удължената модулна платформа, на която вече се произвежда А4.
При луксозната лимузина обаче ще видим повече алуминий и магнезий, чрез които ще се спести от теглото и ще се подобри динамиката на автомобила.
Най-вероятно значими промени в сравнение със сега предлаганите двигатели няма да има. Базисен ще си остане V6 с обем 2.8 литра, а на върха отново ще бъде V8 FSI с обем 4.2 литра. Възможно е обаче, с новия А8 да видим и дизелов агрегат V12 TDI с обем 6.0 литра. Вероятно ще има повече компресорни двигатели. Двигателят W12 с обем 6.0 литра няма да бъде произвеждан заради високата си цена и големите вредни емисии.
Базисният модел ще остане с предаване само към предните колела, но вариант 4х4 quattro ще съществува, при това с новото поколение на системата 4х4, при която въртящият момент се разпределя индивидуално не само между двете оси, но и между двете задни колела.