Ще я представи, но не в рамките на изложението. По същото време, но не в Palexpo. Това е повече от странно, защото досега 50 години без прекъсване, фирмата използваше автомобилния салон в Женева за да покаже новите си търсения в областта на дизайна на автомобилите.
Миналият месец организаторите на изложението в Женева получиха писмо от Лили Бертоне, шефката на студио Bertone, че поради преструктуриране на фирмата, тя няма да участва в автомобилния салон тази година.
Сега италианската фирма е в ръцете на три жени – 72 годишната Лили, вдовица на Nuccio Bertone и двете й дъщери, Marie-Jeanne на 40 години и с една година по-малката Barbara.
B.A.T. 11 (съкращението означава Berlinetta Aerodinamica Tecnica) е създаден на базата на Alfa Romeo 8C Competizione.
Концепцията напомня за три други автомобили, създадени от Bertone през 50-те години на ХХ век, отново в сътрудничество с Alfа Romeo. През 1953 е показан BAT 5, като неговата каросерия е създадена от Франко Скальоне (Franco Scaglione). Тогава този автомобил шокира с авангарден за времето си дизайн и аеродинамика. Година по-късно се появява BAT 7, а през 1955 г. и BAT 9, който прави впечатление с изразителна предница с огромни отвори за въздух.
Сега, 53 години по-късно, Bertone представя и BAT 11. Дали тази концепция ще помогне за спасяването на фирмата, все още е трудно да се каже. Но борбата за оцеляване продължава...