Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Евродепутатите постигнаха компромис за новите нива на СО2

Производителите на автомобили очакват съкращения на работници и намаляване на продажбите

Евродепутатите постигнаха компромис за новите нива на СО2

Представителите на правителствата в ЕС и на Европейския парламент се споразумяха за новото намаляване на вредните емисии (СО2), изхвърляни от автомобилите. То влиза в сила през 2030 г., като с него в крайна сметка се регулират различията между държавите-производители на автомобили и законодателите, които опазват околната среда.

Евродепутатите постигнаха компромис за новите нива на СО2

В крайна сметка беше постигнат компромис, след като първото предложение на ЕС беше за намаляване на емисии с 30% до 2030 г. в сравнение с тези от 2021 г. Част от държавите обаче настояха намалението да е с цели 40%, което беше посрещнато на нож от няколко държави, начело с Германия, която е най-големият автомобилен производител в съюза.

В крайна сметка след дължи преговори, завършили в понеделник вечерта, е решено нивата на СО2 да бъдат свалени с 37,5% за автомобилите и с 31% до 2030 за вановете и микробусите. Планът предвижда и временна цел – намаляване на вредните емисии с 15% за автомобили и ванове през 2025 г.

Новото решение също предизвика негативна реакция сред производителите на автомобили в Европа. В своята позиция те обявиха, че новото решение ще доведе до съкращения – както на работници, така и на моделната гама на различните компании. Най-яростна е съпротивата на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която обяви, че по този начин производителите биват принудени да преминат към разработка на електромобили, което ще увеличи разходите им.

„Новите стандарти ще поставят много високи изисквания и никой не може да каже дали договорените граници могат да бъдат достигнати в посочения момент. В същото време правителствата в ЕС не правят достатъчно за стимулиране на преминаването към електрически превозни средства”, заяви ръководителят на VDA – Бернхард Матес.

От Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA) също посочиха, че намаляване на емисии с 37,5% до 2030 г. в сравнение със стойностите от 2021 г. е напълно нереалистично, като се има предвид какви са сегашните стандарти в ЕС. В момента позволените нива на CO2 са 130 гр/км (средно за гама на всеки производители), а през 2021 г. те трябва да бъдат намалени до 95 гр/км.

Снимка: Automotive News

0 от 500
  • #23
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Факт! ( преди 5 месеца )
    Закриите немската индустрия основният източник на проблемите!
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Предлагам да караме на газ и да си искаме отстъпки от танъци, винетки и паркиране. Но нали реалната цел не е екологията, няма да се приеме.
  • #21
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    " Най-яростна е съпротивата на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която обяви, че по този начин производителите биват принудени да преминат към разработка на електромобили, което ще увеличи разходите им." Това обяснява всичко. Печалбата е над всичко. Признават си го открито.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    А ( преди 5 месеца )
    Да просто ще започнат едни такси в Лондон примерно за да отидеш в центъра с кола си е лукс като почнеш Low Emission Zone ако не се лъжа почват от 12 паунда на ден и ще ги увеличават постепенно , паркинг и висене по задръствания всичко може да излезе 50 паунда лукса да отидеш със собствен транспорт . А като си отидеш с метрото срещу 6-7 паунда ти приключват разходите .
  • #19
    12 rate up comment 2 rate down comment
    жжж ( преди 5 месеца )
    Предишния път, когато преди 15-20 години същите тези бюрократи се напънаха да "контролират" вредните емисии на автомобилите се получи невиждан бум в продажбите на дизели. Защото пак се бяха вторачили в СО2-то. Пък сега изведнъж, "Ама то имало и други емисии освен СО2!", и, "Дизелът е много лоша технология. Забрана!". Сега предполагам като се почне с едни европейски програми за насърчаване на всичко що е електрическо, ще стане една дето не ти е работа...
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 5 месеца )
    Много хубави цели но за да се случи трябва сериозно да се повиши броя на електрическите коли. За тези с ДВГ тези цели ще струват колосални разходи и пак не е сигурно че ще успеят. Обаче електрическите коли като технология още са прохождащи и засега са непрактични. Малък пробег, няма инфраструктура, бавно зареждане и тн. Това е все едно да вземат решение че до 2050 трябва да се преборим с рака което също ще е много хубаво но няма как да стане само защото някой бюрократ го е решил.
  • #17
    5 rate up comment 8 rate down comment
    пена ( преди 5 месеца )
    "Тинтири-минтири - ти си ментално увредена паплач." Човека е просто общ работник на бензиностанция. Кисел е защото скоро ще остане без работа....
  • #16
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Тинтири-минтири - ти си ментално увредена паплач.
  • #15
    19 rate up comment 1 rate down comment
    До този под мен ( преди 5 месеца )
    Мисля че с навалянето на световното население с 50 - 70 % ще се реши въпроса с климата и замърсяването
  • #14
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Европейските еко норми са като да наливаш вода в каца без дъно. НАшите еко напъни са капка в морето вредни емисии бълвани от Америките и Азия. Знаете ли примерно че корабите са в пъти по-голям замърсител от всички коли на планетата? Знаете ли че индустрията на САЩ е втория най-голям замърсител в света? А до преди 5 години бяха най-големия, но сега Китай ги измести от първото мяста. А знаете ли, че животните които отглеждаме са мега огромен замърсител? Някой спомена метана от пръцкането именно, това е точно така. Знаете ли колко животни се отглеждат в Китай? 50% от *** в света са в Китай. Близо 500 милиона прасета. Там се поддържа огромно количество животни като държавен резерв. А Китай никой не ги бута за огромните количества животни, броят им само емисиите от промишлените заводи. Няма да коментирам говедата в САЩ, където е традиционно месото на говеждото, а говедата отделят най-много метан от животните. И т.н. и т.н...