IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите тестове продължават да сриват пазара в Европа

България също отчита 10% спад - косвено доказателство за размерите на реекспорта

Новите тестове продължават да сриват пазара в Европа

Продажбите на нови автомобили в Европа продължават да потъват надолу и през ноември в резултат на въвеждането на новите тестове за емисии WLTP. В предпоследния месец на годината спадът е 8.1% за страните от Европейския съюз и EFTA, сочат данните на браншовата асоциация АСЕА. В България, където новите тестове нямат никакво отношение към продажбите и към данъчното облагане, въпреки това е регистриран спад от 10.2% - косвено доказателство колко голяма е ролята на реекспорта на тукашния пазар.

Новите тестове продължават да сриват пазара в Европа

Това е трети пореден месец на спад в Европа след непрекъснатия растеж до август. Въвеждането на WLTP през септември обаче потопи пазара в хаос, защото повечето водещи производители не успяха да сертифицират навреме всичките си модели. На някои от европейските пазари несертифицирани по новия стандарт автомобили не могат да се продават. На други липсата на данни по WLTP означава, че не може да се придвиди с какъв данък ще бъде облагана колата.

Сред най-потърпевшите е пазарният лидер Volkswagen, чиито продажби намаляват с 11 на сто. При дъщерните марки Audi и Porsche сривът е още по-голям - съответно 41 и 62 процента.

Спад има и при групата PSA (Peugeot, Citroen и Opel), въпреки че тя започна да тества моделите си по новия цикъл още преди година и вече приключва процеса. Renault отчита 28% спад, но дъщерната марка Dacia расте с 14%. При Ford продажбите намаляват с 8.4%, а при Nissan - с цели 28%.

Новите тестове продължават да сриват пазара в Европа
Продажбите на Porsche са намалели с над 60% заради затрудненията покрай новите тестове за емисии

Сред компаниите с лек растеж са Mercedes, Toyota и Jeep, а Jaguar отчита цели 46% ръст - но за сметка на отчетлив спад при братската марка Land Rover.

На годишна база европейският пазар все пак запазва минимален ръст (под 1 процент), но този ефект може да бъде заличен при очаквания слаб декември.

В България продажбите през ноември са 2768, с около една десета по-малко от същия период на миналата година. От началото на 2018 пазарът достига 31 773 автомобила, или с 12% повече от 2017. Като съотношение продажби на глава от населението обаче България си остава последна в ЕС. За сравнение в Хърватия, чието население е с значително по-малко, продажбите надхвърлят 57 000.

 
 

Тагове: wltp
0 от 500
  • #1
    27 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Още една от лъжите на ГЕРБ рухна. Още една от лъжите, че българите забогатявали, защото си купували все повече нови коли излезе наяве. Форуният ГЕРБаджия я повтаряше същата мантра и се пенеше, че всичко е цветя и рози при управлението на тиквата. На всеки нормален човек е пределно ясно, че поне 1/3 от продадените нови коли са за реекспорт, а повечето от останалите коли се купуват от юридически лица и под 10% от всичките продажби са от частни лица и то лица свързани с ГЕРБ.Ето това е истината!