IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Митата за японските коли и части окончателно отпадат

Търговското споразумение между ЕС и Япония бе утвърдено в Страсбург и влиза в сила от 1 февруари

Митата за японските коли и части окончателно отпадат

Европейският парламент гласува в подкрепа на търговското споразумение с Япония, известно като "коли срещу сирене", и то ще влезе в сила още на 1 февруари 2019 година. Благодарение на него ще отпаднат митата за внос на японски автомобили и авточасти в общността, а в замяна множество европейски стоки ще бъдат освободени от японските мита, възлизащи в момента на около 1 милиард евро годишно.

Митата за японските коли и части окончателно отпадат

Споразумението засяга няколко важни за България области, като производството на сирене, кисело мляко и вино. В допълнение Япония ще признае и правото на запазена марка за географски произход, така че занапред в страната единствено български производители ще могат да продават "българско" кисело мляко.

Това е най-голямото търговско споразумение на ЕС с друга държава до момента. То ще отвори европейския пазар за японските автомобилостроители, които до момента страдаха отчетливо от вносните мита или ги заобикаляха с цената на изнасяне на производства в Европа. Повечето такси в автомобилния сектор обаче ще отпаднат на няколко етапа, с преходни периоди, които в някои случаи продължават до 15 години.

Решението на американския президент Доналд Тръмп да изтегли САЩ от тихоокеанското търговско партньорство (TPP) e улеснило и ускорило преговорите между ЕС и Япония, коментира еврокомисарят по търговията Сесилия Малмстрьом.

В момента европейският износ за Япония възлиза на около 85 милиарда евро годишно. Прогнозите са след споразумението той да расте с 13% на година.
 

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до тоя с богат опит ( преди 1 година )
    Явно нямаш никакъв опит , опитът ти е само с клавиатурата
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Благодарение на него ще отпаднат митата за внос на японски автомобили и авточасти в общността...ми то я да видим кой внася ? За Европа май само Мазда внасят от Япония и цените им не са по-високи. Според мен, това няма да се отрази на цените на Японските коли, те и сега не са по-високи с изключение на Хонда.
  • #17
    7 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да смъкват цените заради конглокенцията? Че VW работят на 2% марж. И да ги свалят на 0,5, мислиш ли, че ще ги усетиш? Вместо това ще им се наложи да почнат да правят каруци като японците. Добре, че европейските потребители са достатъчно умни и отдавна са отхвърлили японското.
  • #16
    27 rate up comment 7 rate down comment
    с богат опит ( преди 1 година )
    После втора японка, трета все от различни марки и все нищо и нищо не се разваля. На всичкото отгоре и доста по-икономични и доста по-реален разход се получава спрямо това, което обявява происзводителя. При немските имам чувството, че някой е седнал и си е съчинявал разходите наизуст. Нямат нищо общо с реалното. Ама нищо! Та в един момент се светнах, какъв *** съм бил да слушам хорските приказки и да вярвам на рекламните списания, като Ауто Билд. Повече никога немски таралясник не вземам!
  • #15
    23 rate up comment 7 rate down comment
    с богат опит ( преди 1 година )
    Бях фен на немското. Слушах „специалисти“ как разправят, че от немското по-хубаво и здраво няма. Купувах си Ауто Билд и там гледах как немското „доминира“. Карах само немско и за друго не исках да чуя! Не можех да си представя да се кача на друга кола. Тогава нямаше все още интернет масово инямаше никакво инфо по въпроса. За 90-те г. говоря. Всеки месец нещо имаше да правя по колите си. Мислех, че е нормално докато не се качих на японска кола и 3 г.освен консумативи нищо друго не е пипано по нея
  • #14
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Крайно време беше! Точно Германия и Франция бяха против падането на митата. Всеки може да се сети защо точно те. Ако не ги беше толкова страх, мита нямаше да има. Сега чета, че щяло поетапно да става. Значи пак някакви пречки и врътки ще има. Както и да е това е нещо добро, че падат макар и с кли-зма и явното нежелание на някои „европейци“. И 10% са си 10% по-ниска цена. Така конКуренцията става по-жестока и алчните европейски производители-скъпчии ще се наложи и те да смъкват цените.
  • #13
    27 rate up comment 8 rate down comment
    С опит ( преди 1 година )
    След като една октавия ми взе здравето, от 2004 година карам само японски автомобили и влизам в сервиза само за масло и накладки. Това до разбирачите с каручките и чупливите немски таралясници. Вижте по пътните помощи какви коли има? Не ви ли прави впечатление, че са само мерцедеси и бмв-та
  • #12
    3 rate up comment 8 rate down comment
    ... ( преди 1 година )
    Математика, ти за закръгляне учил ли си? Или тук трябва всичко точно трябва да се пише? Първо 10% бяха ориентир, защото нямам идея колко е реалната стойност. Всъщност защо ти се обяснявам? Ти сигурно чакаш да паднат митата, за да си купиш новият японски автомобил. Интересно, че хора, които ги ремонтират не ми ги препоръчват. Даже като разбрах, че братовчеда за едно Мурано ще даде 6000 лева за мотора и ми стана зле... 6 бона!
  • #11
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Няма да има практически никаква разлика, защото който е искал, вече произвежда в Европа така или иначе. Ще има минимално покачване за нишови марки като Субару или Мазда, но тях хората ги избягват не само заради цената...
  • #10
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 1 година )
    5 до 8% покачване от 10% са 0.5-0.8% не 0.1%, въобще не е хубаво да се бяга от часовете по математика.