Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Митата за японските коли и части окончателно отпадат

Търговското споразумение между ЕС и Япония бе утвърдено в Страсбург и влиза в сила от 1 февруари

Митата за японските коли и части окончателно отпадат

Европейският парламент гласува в подкрепа на търговското споразумение с Япония, известно като "коли срещу сирене", и то ще влезе в сила още на 1 февруари 2019 година. Благодарение на него ще отпаднат митата за внос на японски автомобили и авточасти в общността, а в замяна множество европейски стоки ще бъдат освободени от японските мита, възлизащи в момента на около 1 милиард евро годишно.

Митата за японските коли и части окончателно отпадат

Споразумението засяга няколко важни за България области, като производството на сирене, кисело мляко и вино. В допълнение Япония ще признае и правото на запазена марка за географски произход, така че занапред в страната единствено български производители ще могат да продават "българско" кисело мляко.

Това е най-голямото търговско споразумение на ЕС с друга държава до момента. То ще отвори европейския пазар за японските автомобилостроители, които до момента страдаха отчетливо от вносните мита или ги заобикаляха с цената на изнасяне на производства в Европа. Повечето такси в автомобилния сектор обаче ще отпаднат на няколко етапа, с преходни периоди, които в някои случаи продължават до 15 години.

Решението на американския президент Доналд Тръмп да изтегли САЩ от тихоокеанското търговско партньорство (TPP) e улеснило и ускорило преговорите между ЕС и Япония, коментира еврокомисарят по търговията Сесилия Малмстрьом.

В момента европейският износ за Япония възлиза на около 85 милиарда евро годишно. Прогнозите са след споразумението той да расте с 13% на година.
 

0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 5 rate down comment
    силистренски джамбаз ( преди 3 месеца )
    нас тва кво трябва да ни интересува? тука винаги нан-почитаната кола ще бъде Ауди А6 3.0 TDI с премахнати катализатори, дпф, и качествен ремап с оригинален софтуер
  • #28
    2 rate up comment 3 rate down comment
    z-rock ( преди 3 месеца )
    Аз пък в първият момент прочетох "МитЪт за японските...." и си викам: ее най-после някой да каже истината..
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Стига, че ти изби пяна на устата :)
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    А с Исузутуто и ръчното зацепване на муфите изби рибата. Ти наистина си изключително ограничено парче. Дори повече от колкото може някой да си представи. Явно кардана ти е бил влязъл много дълбоко в диференциала и от там си мечтаеш с ръце да поемеш някоя муфа, за да и туриш един език. Много си зле наистина. Просто нямам думиТи не си тАп, а направо вдлъбнат...
  • #25
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    За Ленд круизера отново се изложи смешнико. Дизела се ползва предимно в Европа и въпреки това е достатъчно надежден и икономичен, което не може да се каже за немските образци, които са с по няколко турбини, много магарета под капака, а най-голямото зад волана, защото не знае, че тези превозни средства си имат специално предназначение и доста често от тях ти зависи живота. Навсякъде при тезки условия хората ползват японски високо проходими машини. Ха познай защо! Ще се сетиш ли? тАп си и едва ли!
  • #24
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    ВАГенско говедо, не само в Азия и тихоокеанският регион се продават японски камиони и автобуси, а и в Северна америка, където разстоянията са наистина огромни и наистина се въртят по много километри. Там имаш освен всичко и авто влакове, където един камион тегли по няколко ремаркета. Ха познай хората основно какво купуват! Не е вагенски трошки, не е МАН или Скания, а да не говорим за Рено или Волво. Ползвай търсачката поне, като не знаеш, че много се излагаш смешнико!
  • #23
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Бъдете сигурни, че ако японските камиони и автобуси бяха толкова здрави и икономични - всички щяха да ги купуват независимо от 5-10% разлика в цената. Това са машини които въртят милиони км. и разходите за експлоатация надхвърлят в много пъти разходите за покупка. Нищо няма да продадат и в този сегмент, защото не стават.
  • #22
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Ще внасят дръжки - японските автобуси и камиони се продават основно в Япония и тихоокенанския регион. В Европа ще продадат някоя бройка в най ниския ценови сегмент. Исузу си спомням преди няколко (4-5) години продаваха пикап, на който за да му включиш двойното предаване трябваше ръчно да зацепваш муфи на колелата. Както и супер хай тек ленд круизера със 3 литров мотор 4 цилиндъра и 180 коня който работи като фуражомелка. Тия легенди със страхотните японски машини си ги заврете някъде.
  • #21
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Не само японски автомобили, но и камиони и автобуси предполагам ще започнат да внасят. Едни от най-икономичните и здрави такива са на Исузу и на Хино. Митсубиши също прави доста добри камиони. Дайхатсу може да се завърне отново на европейският пазар. Много здрави и икономични коли са. Правят и камиони също. Да не говорим за Хитачи, които са маже би най-голям производител на строителна техника и машини, трактори и булдозери. А Хонда с най-много ДВГ в света няма да плаща също мито.
  • #20
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Доста внасят от Япония не е само Мазда. Модели на Мицубиши, Хонда и Тойота се внасят също. Субару също внасят. Най-добрите и икономични камиони са японски. Има много други модели, които заради митата не се внасяха до сега, но това ще се промени. Така, че ползата е безспорна и вече няма да гледаме и дишаме пушиляците на европейските таралясници с нафтови печки, а ще се напълни с икономични, здрави и екологишни японски автомобили.