Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

А колко нова всъщност е новата ви кола?

Понякога автомобилите се застояват доста дълго при дилърите

А колко нова всъщност е новата ви кола?

Купуването на нова кола е важно събитие и по принцип се предполага, че става въпрос за автомобил, който е пристигнал от завода преди седмици, най-много месеци. Но историята познава доста по-драстични случаи.

Колко нова е новата ви кола?

Ако помните SAAB официално спря да съществува през 2011 година, но през 2014 година дилърите на шведската компания все още продаваха и регистрираха нови коли. От автомобилните компании ще ви кажат, че няма как да получите нова кола, сглобена преди броени дни. И ще са прави.

Но за съжаление има и случаи, които показват, че сам по себе си престоят на новите коли след производството до излизането им на пазара не е проблем, а трудностите се появяват при неправилно съхранение. Наскоро читател на британското списание Autocar разказа как през септември 2015 година си купил нов Jeep Cherokee, който се оказал произведен преди 14 месеца. И проблемът е бил, че колата не била съхранявана правилно и при предаването й на клиента се е наложила смяна на спирачките, на гумите и освежаване на кожения салон.

Естествено, такива коли обикновено се пускат с намаление, когато дилърите разчистват складовите си наличности. За радост, този проблем не се среща често, основно при разпродажба на залежали коли, които по една или друга причина са поръчани от дилърите с по-ниско ниво на оборудване и след това се реализират на по-ниска цена.

При конфигуриране на автомобил по поръчка, от дилърството ще могат да ви кажат и датата, на която колата ви ще слезе от конвейера и кога поема към вас. Така че, при разпродажба на нови коли, залежали при дилърите, може би е добре едно от първите неща, за които се пита да е VIN номерът на колата, който ще ни каже датата на „раждане” на автомобила.

Тагове: vin
0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Каквото има в гаранционната програма, това трябва да е и на книжката. Всяка смяна на консумативи ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се вписва в гаранционната книжка! Записва се кога и на колко км е направена смяната. Ако това го няма записано в книжката, а го има в програмата, значи книжката е ФАЛШИВА. Същото е и с ремонтите! Всяко НЕЗАПИСВАНЕ, прави книжката ФАЛШИВА и НЕВАЛИДНА! Явно във вашият сервиз това е практика да го правите. Горките клиенти! А клиента, ако иска да провери историята на колата к'во пра'им?
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Отразяваш го в гаранционната програма на производителя отворко. Книжката е за клиента. Производителя го боли фара дали си писал нещо в някаква книжка ако не си го отразил в програмата им. Те книжки не четат. Айде със здраве, с професори не ми се занимава
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    кой е твоя сервиз бе ? ти си вкарваш колата в сервиза за смяна на консумативи и те не ти сменят нищо и ти вземат парите а то нашето шиле ще разправя че в неговия сервиз колата като сто 1 година и и сменяли маслото. я кажи къде го отразявате смяната на консумативите? в сервизната книжка ли къде ли ? никой никога и никъде не сменя масло на престояла кола.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до зам гл механик ( преди 3 месеца )
    Г-н зам главен механик. Не знам как е във вашия сервиз но в нашия е така. Освен това един механик трябва да знае много добре че едно е масло и всяка друга течност да стои в тубата и друго да е в колата в досег с металните части, маркучи и въздух. Дерзайте и дано нямат проблем вашите клиенти с коли с масло стояло кой знае откога..
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    знаещ ( преди 3 месеца )
    Колкегата, който казва, че боята се скапва при дълъг престой е прав и ще ви кажа защо. Когато колата стои на едно място се напича от слънцето не равномерно, а само от определена страна. Там боята избледнява, а на местата, където не е напичана си остава същата. Без да имаш око за тези неща трудно ще забележиш, но се вижда повярвайте ми разликата. Същото е и в купето, седалки, табло. Появяват се разлики. Да не говорим, че гумите се деформират, когато стои колата дълго време без да се движи.
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    До: онзи с уж опита в сервиз Колите престояли 1 г. или повече НЕ СЕ ОБСЛУЖВАТ!!! Не ми е ясно само защо ЛЪЖЕШ, че се обслужвали! Няма такова нещо, че била престояла и да ти я обслужат. Продават ти я и това е. Маслото и течностите без да се ползват започват да стареят след 3-5 г. Маслото в тубата, ако е по-старо от 1 г. хвърляш ли го? Или антифриза или спирачната течност? Ей тъй,като почнете да пишете глупости и да си измисляте ставате смешни. И без да се хваля съм бил зам.гл.механик в оф.сервиз
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    На Горубляне не рядко има коли седяли по година и повече тук или в Италия. А предвид какво се вкарва този престой им е най-малкия проблем. При новите коли ако имаш съмнения се лекува много лесно - поръчваш нещо допълнително и няма как да ти пробутат стара. Също ако имаш съмнения при приемането на колата може да откацеш ако видиш, че на повече от година (стъкла и гуми я издават) В Бг знам че преди Ситроен го имаха този проблем но си бяха виновни че се презапасяваха
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    А ти твоята кола с перзерватив ли я караш. Или всяка година я пребоядисваш и и сменяш всички уплътнения защото нали те за година се скапват :D Не ми се мисли 5 и повече годишните коли в какво състояние са при положение че се и карат - гробници :D :D :D Басни чути на пейката пред блока
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    дгд ( преди 3 месеца )
    Виждам,че тук има много разбирачи ! Предполагам дилърчета ! На който мога да кажа,че кола стояла година на плаца някъде из Бг,най-вероятно в Пазарджик има Сериозни проблеми с боята си ,с гумените уплътнения и интериора. Когато купувам Нова кола искам да е перфектна,а не пастирана и мазана с препарати,за да може дилърчетата да вземат още някой лев. Залежала стока от която се отървават и хората се лъжат от 10% отстъпка при условие,че на дилъра му е на 30% надолу !
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Малко инфо от опит в официален представител за да не се спекулира. Колите които са стоели непродадени 1 година минават отново обслужване което се отчита в системата на производителя за да важи гаранцията. Производителя е преценил че до 1 година колата няма проблем да стои но после трябва да се обслужи отново И не бои, гуми и тн са проблем а течностите- масло, гориво, антифриз и тн. Те ако стоят дълго без колата да се движи става проблем.